احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان در واکنش به گزارش «الزام به نصب برچسب سوخت،‌ در غیاب تنوع خودروهای داخلی» اقدام به ارسال جوابیه‌ای کرده است که عینا در ذیل می‌آید: ۱ - انجمن خودروسازان هیچ‌گونه مخالفتی با اجرای برچسب سوخت ندارد.

۲ - انجمن خودروسازان هیچ‌گونه مخالفتی با اجرای روش‌های استاندارد جاریه دنیا ندارند و برعکس مخالف «تفسیرهای من‌درآوردی» است.

۳ - انجمن خودروسازان هیچ‌گاه به روش تست آزمایشگاهی اعتراضی نداشته و کوچک‌ترین اظهاری راجع به خرابی جاده‌های ایران و... به عنوان دلیلی از دلایل خود برای مناقشه موجود نکرده است و اظهارات آقای بهمن‌آبادی در مصاحبه با خبرگزاری فارس، درباره این موضوع امر را بلاموضوع می‌داند.

۴ - انجمن خودروسازان معتقد است معیار مصرف سوخت خودروهای با استاندارد یورو ۲ اروپا بر ایران حاکم است، پس باید حداکثر مصرف سوخت، میانگین و حداقل مصرف سوخت خودروهای یاد شده باید در رتبه‌های A و D و G برچسب مصرف سوخت قرار گیرند.

این امر مورد تایید سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت نیست و دست‌اندرکاران معتقدند ارقام میانگین باید در رتبه G، یعنی در حداکثر مجاز مصرف قرار گیرند. انجمن این اظهارنظر بهینه‌سازی مصرف سوخت را غیرعلمی و غیرکارشناسانه می‌داند.