گروه خودرو- تمامی محصولات دوگانه‌سوز ایران‌خودرو، از کیت‌های نسل جدید بهره می‌برند.

علیرضا فیض‌بخش مدیر پروژه دوگانه‌سوزهای ایران‌خودرو با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: ایران‌خودرو از همان ابتدای اجرای پروژه دوگانه‌سوز کردن خودروهای تولید داخل، کیت‌های نسل جدید را که دارای ایمنی و کیفیت بالاتری نسبت به کیت‌های نسل قدیم هستند، روی محصولات دوگانه‌سوز خود سوار کرده‌ است. وی افزود: ایران‌خودرو در مجموع ۵محصول خود را به صورت دوگانه‌سوز نیز تولید می‌کند که این محصولات شامل پژو روآ، ۴۰۵، پژو پارس، سمند و وانت پیکان هستند. صحبت‌های فیض‌بخش در حالی است که اوایل هفته جاری، علی اکبر محرابیان، وزیر صنایع و معادن در اظهارنظری اعلام کرد، در صورت رسیدن شکایتی به این وزارت، مبنی بر استفاده خودروسازان از کیت‌های نسل قدیم در محصولات تولیدی، با آنها برخورد خواهیم کرد؛ چرا که طبق قانون، تمامی محصولات دوگانه‌سوز تولید داخل باید در سیستم سوخت‌رسانی محصولات خود از کیت‌های نسل جدید باکیفیت و ایمنی بالا استفاده کنند، اما مدیر پروژه دوگانه‌سوزهای ایران‌خودرو در حالی از این اظهارنظر محرابیان ابراز بی‌اطلاعی کرد که ظاهرا مالکان خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز، نسبت به استفاده ایران‌خودرو از کیت‌های نسل قدیم در سیستم سوخت‌رسانی این خودرو، ابراز نارضایتی کرده‌اند که همین موضوع واکنش وزیر صنایع و معادن را در پی داشته است.

البته خودروی پراید محصول سایپا نیز، از تیررس این نارضایتی‌ها در امان نبوده و اتهام استفاده از کیت‌های نسل قدیم، شامل این خودروی پرتیراژ نیز شده است. هر چند که مسوولان این شرکت هنوز اظهارنظر خاصی در این مورد نکرده و مشخص نیست که پرایدهای دوگانه‌سوز سایپا از کیت‌های نسل قدیم بهره می‌برند یا به وسیله نسل جدید این کیت‌ها مجهز شده‌اند.

کیت بعلاوه مخزن، کل سیستم سوخت‌رسانی گاز را در دوگانه‌سوزها، تشکیل داده و وظیفه هدایت سوخت گاز در این خودروها را بر عهده دارد. به همین دلیل، نوع و میزان کیفیت قطعات به کار رفته در این سیستم، از اهمیت بالایی برخوردار است.