پرده‌برداری از مدل جدید مرسدس

گروه خودروسازی مرسدس، خودروی جدید خود را با نام GLK به بازار عرضه می‌کند و هم‌اکنون مدل مفهومی ‌آن در اختیار است. البته باید گفت، پیش نمای اولیه و جهانی این خودروی جدید، طی این ماه در نمایشگاه خودروی دیترویت به نمایش در خواهد آمد و روسای این شرکت خودروسازی، طرح تولید این خودرو را به صورت انبوه تاکید کرده‌اند.

مدل GLK به دلیل چهره متفاوت و شاخص خود نسبت به رقیبانی مانند BMWX۳ و آئودی Q۵ در سطح بالاتر است و از آنها متمایز می‌باشد.

وقتی از روبه‌رو به خودرو نگاه می‌کنیم، چهره‌ای کاملا خشن داشته و از کناره‌ها، این خودرو دارای چین‌های تند و تیز است و قوس‌های چرخ آن نیز کاملا بر آمده است. این خودرو از نظر طرح و زیبایی داخلی بسیار چشمگیر و قابل توجه است، در واقع در داخل خودرو ترکیبی از طرح چشمگیر و آلیاژ مرغوب را می‌توان در آن دید. چرم به کار رفته در صندلی‌های این خودرو بسیار لوکس و جنس آن عالی است، به‌گونه‌ای که در زیبایی داخل آن قابل توجه است و علاوه بر این، جنس چوب به‌کار رفته در داشبورد و صندلی‌ها نیز از جنس بسیار مرغوبی است.

البته در مورد موتور آن نمی‌توان کاملا مطمئن سخن گفت، موتور آن ۴ یا ۶ سیلندر و به دو صورت دیزلی و بنزینی است و مجهز به سیستمی‌ است که در جاده‌های ناهموار به صورت الکترونیکی از چرخ‌های خود محافظت می‌کند و در پایان باید خاطر نشان کرد که اولین فروش سالانه آن در سال ۲۰۰۸ آغاز خواهد شد.