روابط عمومی ایران‌خودرو- بخش اعظم تعهدات خودروسازان در مورد تولید و تحویل تندر -۹۰ به مشتریان تا پایان سال انجام خواهد شد.

مظفر اعوانی معاون بهره‌برداری و نوسازی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بازدید از خط تولید تندر-۹۰ در ایران خودرو با اعلام این مطلب گفت: خط تولید تندر-۹۰ این شرکت با کارکنان آموزش دیده و ماهر کاملا آماده و مجهز بوده و عدم تامین قطعات عامل اصلی تاخیر در تولید تندر-۹۰ است.

وی با اشاره به این که ساخت داخل بالای ۵۰‌درصد از شروط اولیه قرارداد تندر-۹۰ است، گفت: حجم بالای قطعات ساخت داخل باعث شده قطعه‌سازان نتوانند قطعات را با کیفیت مورد نظر رنو در زمان مقرر به رنوپارس تحویل دهند.

وی افزود: رنو پارس بنا به تجربه خود برخی قطعه‌سازان را برای تامین قطعات انتخاب کرد، اما آنان به سبب مشکلات مالی و فنی نتوانستند به موقع از عهده این کار برآیند.

اعوانی برخی از مشکلات این امر را ناشی از فرهنگ قطعه‌سازی و برخی را ناشی از کم دقتی و عدم ارزیابی درست قطعه سازان از سوی رنو پارس دانست و گفت: در منبع یابی و ارجاع کار به سازندگانی که بتوانند قطعات را با کیفیت و در زمان معین برسانند، دقت و تجربه کافی به کار برده نشده است.