گروه خودرو - حسن کابلی، مدیرکل دفتر ماشین‌سازی و نیرومحرکه وزارت صنایع و معادن از سوی دانش‌مارنانی، معاون تولید این وزارتخانه برکنار شد. هرچند هنوز حکم قطعی مبنی‌بر برکناری کابلی به دفتر ماشین‌سازی و نیرومحرکه وززارت صنایع ارسال نشده، اما از هفته گذشته ظاهرا نام وی از کلیه مکاتبات داخلی وزارتخانه خط خورده است و برکناری وی قطعی به نظر می‌رسد.

یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما عنوان کرد که معاونت تولید وزارتخانه، حکم برکناری حسن کابلی را تهیه کرده اما بنا به دستور

علی‌اکبر محرابیان، وزیر صنایع و معادن مبنی‌بر توقف ارسال احکام جدید یا برکناری مدیران، حکم کابلی هنوز به دفتر وی ارسال نشده است‌، اما برکناری وی قطعی است.

این منبع آگاه در همین حال تاکید کرد که هنوز سرپرستی برای دفتر ماشین‌سازی و نیرومحرکه وزارت صنایع و معادن معرفی نشده است.

از سویی دیگر برخی از آگاهان به امور جاری چنین پیش‌بینی می‌کنند که برکناری کابلی پیش‌زمینه انحلال دفتر ماشین‌سازی و نیرومحرکه این وزارتخانه و همچنین مقدمات ایجاد معاونت خودرو است.

گفته می‌شود برای جلوگیری از اضافه شدن معاونت جدید به چارت سازمانی وزارت صنایع و معادن، دفتر ماشین‌سازی و نیرومحرکه این وزارتخانه منحل می‌شود تا معاونت خودرو جایگزین آن شود.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر صنایع و معادن، پیش از کسب رای اعتماد مجلس، از تشکیل معاونت خودرو در این وزارتخانه خبر داده بود.