مدیر کل ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت صنایع و معادن گفت: خودروسازان و نمایندگان فروش سراسر کشور باید قیمت‌های رسمی‌را رعایت کنند، در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی می‌شود. به گزارش روابط عمومی وزارت صنایـــع و معادن، اکبر فیضی گفت: پیرو دستور وزیر صنایع و معادن، از ابتدای این هفته نمایندگی‌های شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در تهران و سایر شهرهای کشور مورد بازرسی محسوس و نامحسوس قرار گرفته اند.

فیضی گفت: بعضی عوامل در ماه‌های اخیر باعث التهاباتی در قیمت و بالطبع عرضه و تقاضای این محصول در کشور شده است که نیاز به بازرسی‌ها را جدی می‌کند.

وی با بیان اینکه بیشتر نمایندگی‌های ایران خودرو و سایپا در تهران و شهرستان‌ها مورد بازرسی قرار گرفته و مواردی از تخلف در قیمت‌های فروش و اجباری ساختن آپشن‌ها مشاهده شده است، گفت: برخی از شکایات تاخیر در تحویل خودرو؛ عدم ثبات در قیمت‌های پیش‌خریدی مشتریان از مشکلات مطروحه از سوی خریداران بوده که در حال بررسی است.

مدیر کل ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت صنایع و معادن در خصوص روش ‌بازرسی‌ها گفت: این بازرسی به صورت مراجعه به عنوان استعلام شرایط و قیمت بوده و بعضا به صورت مراجعه مستقیم و دریافت و مطالعه اسناد فروش در نمایندگی‌ها است.

فیضی تصریح کرد: این اقدامات و بازرسی‌ها قطعا نتایج خود را در روزهای آینده نشان خواهد داد.

براساس گزارش روابط عمومی‌وزارت صنایع و معادن، وی در پایان با اشاره به برگزاری جلسه وزیر صنایع و معادن با خودروسازان گفت: وزیر صنایع و معادن از خودروسازان خواسته است که قیمت‌های فروش محصولات خود را براساس قیمت‌های اسفندماه ۱۳۸۵ تنظیم کنند.