خبرگزاری فارس- مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: فراخوان اعلام شده از سوی ستاد تبصره ۱۳ در رابطه با جایگزینی خودروهای فرسوده و فروش نقدی شامل شهر تهران نمی‌شود. حسین تیموری با اشاره به حضور تعدادی از شهروندان متقاضی در سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: فراخوان اعلام شده از سوی ستاد تبصره ۱۳ درباره مسافربرهای شخصی است که در دوره اول ساماندهی این مسافربرها ثبت‌نام کرده بودند، اما این فراخوان شامل تهرانی‌ها نمی‌شود.

وی تاکید کرد: ثبت‌نام جدیدی در کار نیست.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا بر اساس اظهارات ربیعیان، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور کار جایگزینی خودروهای فرسوده مسافربرهای شخصی تهرانی بهمن‌ماه‌ انجام خواهد شد، گفت: در این رابطه چیزی به ما اعلام نشده است.

وی افزود: با توجه به این که هنوز ۲هزار و ۵۰۰ ‌دستگاه خودرو از سهمیه سال ۸۵ تاکسیرانی تهران تحویل داده نشده، بعید می‌دانم که اظهارات مذکور در بهمن‌‌ماه عملی شود. علی اصغر ربیعیان، مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های تاکسیرانی شهری کشور در تاریخ ۲۷ آذر در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به قرارداد نوسازی و توسعه ۱۰۹‌هزار خودرو با شرکت‌های سایپا و ایران خودرو در سال ۸۶ اعلام کرد که ۵‌هزار دستگاه پراید ۱۴۱ از طریق فروش نقدی به متقاضیان فعالیت در ناوگان تاکسیرانی از اول دی‌ماه در شهرهای کشور به جز تهران توزیع ‌شده و پروانه تاکسیرانی برای متقاضیان واجد شرایط استفاده از این خودروها ۱۵‌روزه صادر خواهد شد. وی در‌حالی از آغاز تحویل خودروهای سمند، پژو و روآ در تهران از اوایل بهمن سال‌جاری در این نشست خبر داد که مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از چنین اقدامی اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

مهدی داداشی، مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نیز شب گذشته طی مصاحبه‌ای زمان فراخوان ثبت نام مرحله دوم جایگزینی تاکسی‌های فرسوده و خرید نقدی خودروهای مستهلک را دی ماه اعلام کرده است.

بر اساس اظهارات وی در سایت ستاد تبصره ۱۳، در مرحله اول ثبت‌نام تاکسی‌های فرسوده بیش از ۷‌هزار دستگاه تاکسی فرسوده برای جایگزینی ثبت نام به عمل آمد و در مرحله دوم تا رسیدن این سقف به ۲۰‌هزار دستگاه امکان ثبت‌نام وجود دارد. مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، سن فرسودگی تاکسی را ۱۵ سال عنوان و میزان ثبت‌نام متقاضیان را تا سقف ۲۰‌هزار دستگاه تاکسی فرسوده پیش‌بینی کرده است. به گفته وی مالکان تاکسی‌های فرسوده از تسهیلاتی چون وام ۵ میلیون تومانی و تخفیف در خرید خودرو جایگزین می‌توانند استفاده کنند تخفیف جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با سمند یا پژوGLX و، ،

۳ میلیون تومان و تخفیف جایگزینی با روآ، پراید و سایپا ۱۴۱، ۲‌میلیون تومان است.