فارس- مجری ستاد جایگزینی خودروهای فرسوده با بیان اینکه امسال امکان جایگزینی ۲۰۰‌هزار دستگاه خودرو فرسوده وجود دارد، گفت: فراخوان ثبت نام برای دومین دوره خرید نقدی خودروهای فرسوده در طرح بدون جایگزینی ظرف ۲ هفته آینده اعلام می‌شود.

مهدی دادشی اظهار داشت: پرونده اعتباری ۶۰‌هزار نفر از متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده تا به حال توسط بانک‌ها تایید شده و این افراد مجاز هستند مراحل بعدی فرآیند جایگزینی را انتخاب کنند. وی این مراحل را انتخاب نمایندگی شرکت‌های خودرو ساز و انتخاب زمان اسقاط ذکر کرد و افزود: متقاضیان بر اساس زمان انتخاب شده به مراکز اسقاط مراجعه کرده و پس از تایید اسقاط خودروشان توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به نمایندگی‌های خودروسازان مراجعه می‌کنند.

داداشی ادامه داد: مالکان خودروهای فرسوده با طی این مراحل، دریافت پیش فاکتور و ارائه به بانک وجه وامشان به حساب خودروساز واریز شده و برای دریافت خودرو به نمایندگی مراجعه می‌کنند.

وی با بیان این که براساس بودجه تخصیص یافته به ستاد تبصره ۱۳ در سال‌جاری امکان جایگزینی ۲۰۰‌هزار دستگاه خودرو فرسوده و خرید نقدی ۱۰۰‌هزار دستگاه وجود دارد، گفت: ۴۵‌هزار دستگاه خودرو فرسوده تا کنون در طرح خرید نقدی اسقاط شده‌اند و برای ثبت نام دومین دوره خرید نقدی خودروهای فرسوده در طرح بدون جایگزینی ظرف ۲ هفته آینده فراخوان خواهیم کرد.