ایرنا - دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: هم‌اینک ۸۰درصد قطعات صنایع خودروسازی سبک و سنگین در دو هزار واحد قطعه‌سازی خودرو کشور تولید می‌شود. محمدرضا نجفی منش با بیان این مطلب گفت: ایران توان تولید ۲۰درصد قطعات وارداتی را دارد که می‌بایست با تخصیص ارز مورد نیاز کارخانه ساخت قطعات خودرو از خارج به کشور وارد شود. وی افزود: گروه‌های صنعتی ایران خودرو و سایپا ۹۵درصد خودروهای ساخت داخلی را کشور اعم از سواری، ون، وانت، کامیون، کامیونت، اتوبوس را در خط تولید یا مونتاژ دارند و پنج درصد مربوط به ‌واحدهای‌ متوسط و کوچک می‌باشد. به گفته او قیمت تولیدات صنایع خودروسازی کشور چند سال ‌است که ثابت مانده که با توجه به‌افزایش دستمزدها و ارز متاسفانه بیشترین سود را دلالان حرفه‌ای در خرید و فروش خودرو می‌برند.

نجفی منش ادامه داد: واحدهای خودروسازی و قطعه‌سازی کشور هم اینک با مشکل نقدینگی روبه‌رو هستند که اگر تسهیلات بانکی به این واحدها تزریق نشود، برخی از آنان تعطیل خواهند شد.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: در کشور دو هزار واحد قطعه‌سازی وجود دارد که ۱۰۰واحد آن بزرگ و بقیه متوسط و کوچک است که ۶۵۰واحد عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو هستند.