منوچهر منطقی در حاشیه کنفرانس خبری مربوط به خودروی اسلامی به سوالات متفرقه خبرنگاران پاسخ داد که متن آن در ذیل آمده است. آقای منطقی، تهدید وزیر صنایع را در زمینه واردات تندر-۹۰ چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ببینید آقای محرابیان با توجه به تاخیرات و مشکلاتی که در تولید و عرضه تندر-۹۰ پیش آمده بود، بحث واردات این خودرو را مطرح کرد، ولی بنده فکر می‌کنم با توجه به روند رو به رشدی که تولید و عرضه تندر-۹۰ در پیش گرفته است، به احتمال قریب به یقین این موضوع منتفی خواهد بود.

موتور پایه گازسوز ایران خودرو چه‌زمانی به بازار خواهد آمد؟

این موتور که جزو ۳ موتور برتر دنیا است، از دی‌ماه به بازار عرضه خواهد شد. بد نیست بدانید که موتور پایه گازسوز ما، ۱۲۰ اسب بخار قدرت داشته و استاندارد یورو ۴ را نیز پاس می‌کند.

هدف شما از مسافرت به مصر چه بود؟

ما برای افتتاح خط تولید پژو پارس عازم مصر شدیم و یک طرح اولیه را نیز برای توسعه تولید و صادرات این خودرو به مصر، مطرح کردیم؛ چرا که بازار این کشور در ۴سال آینده ظرفیت پذیرش ۳۰۰هزار پژو پارس را خواهد داشت.

تکلیف احداث کارخانه تولید خودروی S۲۱ چری در بابل به کجا رسید؟

اوایل سال ۸۷ شروع به احداث آن خواهیم کرد.

در صورت برداشتن قانون سهمیه‌بندی آیا سیاست خود را در زمینه تولید خودروهای دوگانه‌سوز و یا گازسوز تغییر خواهید داد؟

به هر حال ایران‌خودرو همگام با سیاست‌های دولت است و همواره خود را با آن هماهنگ می‌کند. بنابراین باید صبر کرد تا سیاست‌های آینده دولت در زمینه سوخت و تولید خودرو، مطرح شود تا ما نیز خود را با آنها هماهنگ کنیم.

آیا تحریم‌های آمریکا روی تولیدات و قیمت محصولات ایران‌خودرو تاثیر گذاشته است؟

در بعضی قسمت‌ها تاثیر داشته است هرچند مشکل خیلی حادی نداریم.فقط در برخی زمینه‌ها از لحاظ هزینه و تامین، دچار مشکل هستیم که در حال حاضر برخی کشورها را مانند هندوچین جایگزین کرده‌ایم. البته مشکلات مالی که به خاطر عدم گشایش LC از سوی آمریکا صورت گرفته است نیز موجود است که به کمک کشورهای چین و هند در حال رفع آنها هستیم. تحریم‌ها تاثیری روی قیمت نداشته‌اند چون تولید ما افزایش داشته است.

چرا روند صعودی در قیمت محصولات شما طی مدت اخیر به وجود آمده است؟

قیمت تمام شده تولیدات ما برای عرضه به بازار، همان مصوب اسفند ۸۵ است. ولی عواملی دیگر روی قیمت در بازار تاثیر می‌گذارد. الان تمام محصولات ما به جز دومحصول، در رنج قیمتی مناسبی قرار دارد که قرار است با افزایش تیراژ تولید، طی دو سه هفته آینده قیمت آنها را نیز متعادل کنیم. سورن نیز جزو همین دو خودرو است.