ایسنا- تاکنون حدود هفت هزار دستگاه از این خودرو در پارس‌خودرو به تولید رسیده که بیش از ۴هزار دستگاه از آن به متقاضیان ثبت‌نامی تحویل داده شده است. احمد قلعه‌بانی، مدیرعامل شرکت سایپا با بیان این مطلب افزود:‌ اگر قطعات تندر-۹۰ به اندازه کافی از طرف شرکت رنوپارس تامین شود، امکان صادرات ۲۰درصدی این خودرو تا پایان سال وجود دارد.

وی درباره تیراژ تولید تندر-۹۰ گفت: تاکنون حدود هفت هزار دستگاه از این خودرو در پارس خودرو به تولید رسیده که بیش از ۴هزار دستگاه از آن به متقاضیان ثبت‌نامی تحویل داده شده است و بقیه خودروها نیز به تدریج و در مراحل جدید قرعه‌کشی به صاحبان آنها تحویل می‌شود.

او درخصوص آلیاژ به‌کار رفته در صندلی زانتیا و ایرادهایی که به آن وارد می‌شود، گفت: این آلیاژ استاندارد‌های لازم را دارد. باید توجه داشت که بسیاری از قطعات زانتیا هنوز از خارج وارد می‌شود. قلعه‌بانی در خصوص ون کاروان نیز گفت: تولید این خودرو را آغاز کرده‌ایم و به دلیل اصلاح کیفیت، تولید آن با تاخیر روبه‌رو بود که با این وجود نمی‌توانیم به برنامه تولید ۵۰۰ دستگاهی این خودرو برسیم، ولی سعی داریم که حدود ۷۰درصد این رقم را محقق کنیم.

به گفته وی، هم‌اکنون سایپا (در مجموعه پارس خودرو) روزانه ۲۰۰ دستگاه تندر-۹۰ تولید می‌کند و این شرکت به کسانی که این خودرو را پیش‌خرید کرده‌اند، در صورت تاخیر جریمه دیرکرد می‌پردازد.