واحد مرکزی خبر- معاون فنی سامانه کارت هوشمند سوخت از جایگزینی کارت هوشمند سوخت به جای کارت خودرو خبر داد. احمد تولایی گفت: در جلسات متعددی که با راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی داشته‌ایم طرح جایگزینی کارت هوشمند سوخت به جای کارت خودرو مطرح شد.

وی با بیان اینکه مسوولان راهنمایی و رانندگی نیز نظر مثبت دارند افزود: این طرح نیاز به زمان دارد؛ اما اگر مسوولان راهنمایی و رانندگی بپذیرند، این طرح در آینده عملی خواهد شد.

تولایی گفت: کارت سوخت نخستین کارت ساخته شده چندمنظوره در کشور است.

وی افزود: کنترل مصرف سوخت، سهمیه‌بندی سوخت، پرداخت الکترونیکی بهای سوخت و جایگزینی کارت سوخت به جای کارت خودرو از کاربردهایی است که تاکنون برای کارت هوشمند سوخت در نظر گرفته شده است.

معاون فنی سامانه هوشمند سوخت گفت: البته جایگزینی کارت سوخت به جای کارت خودرو نیاز به شرایطی دارد که داشتن یک بانک اطلاعاتی جامع خودرو و موتور سیکلت از اصلی‌ترین شرایط این کار است.

تولایی افزود: هم اکنون در حال ساماندهی این بانک اطلاعاتی هستیم و تا وقتی این بانک راه‌اندازی نهایی نشود، نمی‌توان از کارت هوشمند سوخت به جای کارت خودرو استفاده کرد. وی گفت: طرح جایگزینی کارت هوشمند سوخت به جای کارت خودرو برای تمامی خودروها اعم از گاز ، بنزین و گازوئیل سوز در سراسر کشور خواهد بود.