روابط‌عمومی ایران‌خودرو- قیمت فروش محصولات کارخانه ایران خودرو همان مبنای قیمت اسفند ۸۵ اعلام شد. معاون فروش وبازاریابی ایران خودرو با بیان اینکه در راستای سیاست دولت تثبیت قیمت خودرو به عنوان اولویت مهم ایران خودرو در دستور کار قرار گرفته است افزود: با اجرای طرح تنظیم بازار خودرو، روند نزولی قیمت‌ها آغاز شد. علی‌اصغر سرائی‌نیا، با اشاره به افزایش تقاضای بازار و ارائه برخی تحلیل‌های نادرست درباره علت افزایش قیمت خودرو گفت: تعهدات ناشی از اجرای تبصره ۱۳و جایگزینی خودروی‌های فرسوده موجب کاهش مقطعی عرضه خودرو به بازار شد، اما در مدت اخیر روند تولید و عرضه خودرو رو به افزایش بوده است.

وی با اشاره به اختلاف قیمت بازار و فروش فوری پژو ۴۰۵ از هنگام اجرای طرح در مهر ماه ۸۶، گفت: خودرو پژو ۴۰۵ در قالب طرح فروش فروی مناسب انجام شد، در این اواخر به دلیل طولانی بودن صف جایگاه‌های سوخت گیری CNG و مطلوبیت بیشتر خودروهای بنزینی قیمت خودرو پژو ۴۰۵ قدری رو به افزایش گذاشت. سرائی‌نیا گفت: اختلاف قیمت بازار و فروش فوری ۴۰۵ دوگانه‌سوز با اجرای طرح تنظیم بازار قیمت این محصول در بازار، کنترل و به هدف تعیین شده از سوی وزارت صنایع و معادن نزدیک شده است.

وی مهم‌ترین اقدامات انجام شده در راستای طرح تنظیم بازار خودرو را، تولید و عرضه خودرو متناسب با نیاز مصرف‌کنندگان، تحویل روزانه ۲۳۰۰ دستگاه خودرو، افزایش تولید روزانه تندر-۹۰ بیان و گفت: ایران خودرو در هشت ماه اول امسال بیش از ۳۴۸هزار دستگاه خودرو تولید کرد که این میزان نسبت به سال گذشته یازده درصد رشد نشان می‌هد.

سرائی‌نیا گفت: مدیریت بازار خودرو دست خودروسازان نیست و بیشتر واسطه‌ها نقش درگرانی خودرو دارند و با وجود اینکه قیمت خودرو براساس سازوکار عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، ایران‌خودرو براساس مصوبه هیات دولت قیمت خودروهای خود را بر مبنای اسفند سال ۸۵ به بازار عرضه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح تنظیم بازار و فروش فوری قیمت خودروی سمند در بازار مهار شده است، افزود: اختلاف قیمت بازار و فروش فوری سمند دوگانه‌سوز از هدف‌گذاری وزارت صنایع جلوتر است.

سرائی‌نیا دلایل استقبال مردم از پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار را مصرف کم این خودرو بیان و افزود: قیمت خودرو روآ و سمند بنزینی نزدیک قیمت کارخانه است.