شنبه گذشته گزارشی تحت عنوان «چرایی طراحی لوگو در شرکت‌های خودروساز» درج شده بود که در آن طراح آرم شرکت سایپا، ابراهیم حقیقی اعلام شده بود. اسدا... امین‌، مدیر روابط عمومی سابق سایپا طی جوابیه به دفتر روزنامه جوابیه‌ای بدین مضمون ارسال کرده است.

نظر به اینکه در زمان طراحی آرم مذکور اینجانب به عنوان مدیر روابط عمومی شرکت سایپا از طرف مدیریت وقت سایپا (آقای تورج منصور) عهده‌دار پیگیری چگونگی طراحی آرم سایپا بودم، لازم است یادآوری کنم؛ طراح آرم مذکور آقای مرتضی ممیز است.

همچنین طرح مذکور از نظر طراح چهارمین طرح ایشان (به لحاظ رتبه‌بندی) در طرح‌های صورت گرفته محسوب می‌شود، ولی چون مورد توجه مدیریت وقت سایپا قرار گرفت از طرف آقای ممیز پذیرفته شد.

اما مفهوم این لوگو به این ترتیب است که ورود مواد اولیه از ۳ جهت به صورت ۳ فلش به داخل و خروج محصول کامل شده از ۳ جهت که نماد تکمیل اتومبیل است. همچنین مقرر شد رنگ لوگو به رنگ نارنجی و رنگ فونت سایپا به صورت آبی لاجوردی باشد. طراحی فونت سایپا نیز (لاتین و فارسی) توسط آقای کوروش شیشه‌گران صورت پذیرفت. استاد ابراهیم حقیقی به عنوان مشاور تبلیغاتی آن موقع هماهنگ‌کننده موارد خواسته شده بودند.