گروه خودرو - شنبه گذشته خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از سازمان دیده‌بان ایمنی چین خبری مبنی بر جمع‌آوری ۵هزار دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ سدان از سطح بازار توسط شرکت پژو سیتروئن به چاپ رساند. در این خبر آمده بود که سازمان دیده‌بان ایمنی چین اعلام کرده که شرکت خودروسازی Dong Feng peusge ot Citroen - مشارکتی بین Peugeot citroen و Dong Feng Motor حدود ۵هزار و ۶۰۹ دستگاه از خودرو پژو ۲۰۶ مدل سدان خود را به علت داشتن ترک گیربکس از سطح بازار جمع‌آوری می‌کند.

این خبر در حالی منتشر شد که تنها شرکت ایران‌خودرو پس از طراحی پژو ۲۰۶ سدان اقدام به تولید این خودرو کرده و شرکت مذکور تولیدکننده انحصاری آن است.

همچنین تولید خودروی ۲۰۶ در چین توسط دو شرکت پژو سیتروئن و دانگ فنگ که برای تولید محصولات پژو در قالب شرکتی جوینت شدن، صورت می‌گیرد و این شرکت تنها اقدام به تولید تیپ‌های مختلف پژو ۲۰۶ کرده و ۲۰۶ صندوق‌دار در برنامه تولید آن نیست.

هم اکنون هفت سایت در جهان اقدام به تولید خودروی ۲۰۶ می‌کند که مدل سدان تنها توسط ایران‌خودرو تولید می‌شود. هر چند اصلاح چنین خبری باید از جانب خبرگزاری مذکور یا شرکت ایران‌خودرو صورت می‌گرفت، اما دنیای اقتصاد برای رفع نگرانی از مشتریان ۲۰۶ صندوق‌دار اقدام به اصلاح این خبر کرد.

در همین راستا خبری نیز چندی پیش به چاپ رسید مبنی بر اینکه سیستم طراحی خودرو ۲۰۶ سدان متناسب با شرایط آب و هوایی مرطوب نیست و این خودرو در سربالایی که رطوبت زیاد باشد با افت توان روبه‌رو شده و موتور آن خاموش می‌شود که این خبر بلافاصله از سوی شرکت ایران‌خودرو تکذیب شد.