رشد تقاضا برای خودروهای کوچک و کم‌مصرف

سه خودروساز برتر ژاپن اعلام کردند که طی ماه اکتبر سال‌جاری از نظر میزان صادرات روند رو به رشدی داشته‌اند. در این بین شرکت تویوتا عنوان کرد که در ماه اکتبر میزان صادرات خودروهای تولیدی‌ اش ۱۹‌درصد افزایش داشته و عمده آن‌ها به اروپا، آسیا و خاورمیانه صادر شده است.

همچنین آمار نشان می‌دهد که هوندا موتور و نیسان موتور هریک توانسته‌اند در زمینه صادرات خودرو طی ماه اکتبر بیش از ۱۰‌درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته باشند.

این آمار نشان می‌دهد همچنان میزان تقاضا برای خودروهای کوچک و کم‌مصرف با توجه به بالا بودن قیمت جهانی سوخت در حال افزایش است. هرچند به نظر می‌رسد با توجه به کاهش ارزش دلار در برابر ین، میزان صادرات این شرکت‌های خودروسازی طی ماه‌های آینده با کاهش مواجه شود. شرکت تویوتا که در ژاپن رتبه نخست میزان تولید و فروش خودرو را در اختیار دارد و در حال رقابت با جنرال موتورز برای کسب مقام اول جهانی در زمینه میزان تولید خودرو است، عنوان کرد که برای نخستین بار میزان صادراتش طی دو ماه منتهی به اکتبر به ۲۵۲‌هزار و ۷۳۳ دستگاه رسیده است. همچنین افزایش میزان صادرات شرکت تویوتا باعث شد تا میزان تولیدات داخلی با افزایش ۹/۱۲‌درصدی در سال‌جاری به ۴۱۱‌هزار و ۸۲۹ دستگاه برسد.

هوندا خودروسازی رده دوم ژاپن نیز خاطرنشان کرد که میزان صادراتش با ۶/۱۰‌درصد افزایش به ۶۳‌هزار و ۵۶۶دستگاه رسیده است، که اغلب به آمریکای شمالی و آسیا صادر شده‌اند.

ماه اکتبر چهارمین ماه متوالی از نظر رشد صادرات برای هوندا محسوب می‌شود. تولید داخلی این شرکت نیز با ۸/۱‌درصد کاهش به ۱۲۰‌هزار و ۵۸۵دستگاه رسید. همچنین به گفته شرکت نیسان میزان تولید خودرو این شرکت در ژاپن با ۹/۱۰‌درصد افزایش به ۱۱۲‌هزار و ۶۹۸دستگاه در ماه اکتبر رسید. این میزان رشد بیشتر به دلیل ارائه مدل‌های جدید از قبیل خودروی دو دیفرانسیلی Rogue برای بازار آمریکای شمالی بوده است. همچنین میزان صادرات این شرکت با ۵/۱۷‌درصد افزایش به ۶۹‌هزار و ۱۶۷دستگاه رسید و صادرات این شرکت به آمریکای شمالی نیز ۳۴‌درصد رشد داشت که ماه اکتبر سومین ماه متوالی رشد در این زمینه به شمار می‌رود. به گزارش داوجونز، خودروسازان کوچک ژاپنی مانند مزدا موتور، سوزوکی موتور و میتسوبیشی موتور نیز در مجموع طی ماه اکتبر از نظر صادرات کم و بیش رشد داشتند.