گروه خودرو- پرونده دریافت وام حدود ۱۰هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سال ۸۶ تکمیل شده است.

مهدی داداشی، مجری طرح جایگزینی و خروج خودروهای فرسوده، با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: طی دو هفته گذشته مراحل پذیرش شعبه‌های بانک، جهت تشکیل پرونده دریافت وام، شروع شده و حدود ۱۰هزار نفر از متقاضیان توانسته‌اند پرونده خود را تکمیل کنند. وی افزود: گزارش‌های رسیده در این زمینه از بانک‌های طرف قرارداد، مثبت بوده و از روند خوب انجام مراحل دریافت وام حکایت دارد که دلیل این امر، آن است که متقاضیان، خود اقدام به تعیین شعبه بانکی کرده‌اند.

مجری طرح خروج خودروهای فرسوده همچنین از آغاز فرآیند اسقاط خودرو افرادی که پرونده وام آنها تکمیل شده است، طی روزهای آتی خبر داد.

داداشی، با بیان اینکه پرونده متقاضیان طرح جایگزینی سال ۸۵ بسته شده، تصریح کرد: اگر متقاضی از سال ۸۵ باقی مانده باشد باید به سایت www.farsoode.ir مراجعه کرده و بیان کند در کدام مرحله از طرح جایگزینی دچار مشکل شده است، که البته با توجه به بسته شدن پرونده سال ۸۵، متقاضیان باقیمانده از این سال، برای دریافت خودروی جایگزین خود در اولویت کاری سال ۸۶ قرار خواهند گرفت. وی ادامه داد: در طرح سال ۸۵، تعداد ۲۴۰ هزار خودروی جایگزین تحویل متقاضیان شده است. مجری طرح خروج خودروهای فرسوده با رد شایعه‌های مربوط به توقف طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده گفت: ممکن است در یک برهه زمانی کوتاه توقفی در این طرح صورت گیرد، اما این به معنای توقف کامل طرح نیست، از طرفی ۷هزار نفر، متقاضی شرکت در این طرح شده‌اند، که پرونده بانکی ۶هزار نفر از آنها، تکمیل شده است.

داداشی، با اشاره به اینکه حداکثر مدت زمان بین اسقاط تاکسی‌های فرسوده با تحویل خودروهای نو جایگزین، یک هفته است تاکید کرد: بهتر است متقاضیان شرکت در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده، برای عدم ایجاد وقفه در مراحل کاری خود، ابتدا به بانک‌های مورد نظر مراجعه کرده و سپس مراحل اسقاط تاکسی فرسوده خود را انجام دهند.