ایرنا- مدیر کل دفتر بررسی آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام‌کرد که سهمیه‌بندی بنزین بر روند اجرای طرح خروج خودروهای فرسوده از شبکه حمل‌ونقل کشور تاثیر دارد.

«محمدرضا منظم» افزود: برخی افراد به استفاده از کارت سوخت خودروهای فرسوده اقدام می‌کنند و به این دلیل اکنون شاهد توقف خودروهای فرسوده در کنار خیابان‌ها هستیم. این مقام سازمان حفاظت محیط‌زیست، گفت: در برخی موارد نیز شاهد بروز تخلفاتی نظیر مخلوط کردن نفت، گازوئیل و الکل در بنزین خواهیم بود که این امر تنها باعث بروز حادثه خواهدشد و آلاینده‌های بیشتری را وارد هوا می‌کند.

منظم افزود سهمیه‌بندی بنزین به صورت کوتاه‌مدت در روزهای اولیه پاسخ خوبی برای کاهش‌آلودگی هوا داد، امااکنون کاهش مصرف بنزین بیشتر بر مسیرهای بین شهری اثر گذاشته است. وی ادامه داد: باید تلاش شود مردم از جابه‌جایی‌های بی‌مورد پرهیز کنند همچنین از حمل‌ونقل عمومی حمایت کرد.

مدیرکل دفتر بررسی آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: اجرایی کردن دولت الکترونیک به منظور کاهش رفت‌وآمدهای حضوری به اداره‌ها و استفاده از حمل‌ونقل‌های زیرزمینی، راهکارهای موثر جهانی به منظور کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت است.