روابط عمومی ایران‌خودرو- ظرفیت تولید ایران‌خودرو تا سال ۱۳۹۵ در داخل و خارج از کشور به ۲/۱‌میلیون دستگاه خودرو خواهد رسید که از این میزان یک‌میلیون دستگاه در داخل کشور و ۲۰۰هزار دستگاه در سایت‌های این شرکت در خارج از کشور خواهد بود. منوچهر منطقی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، در همایش تولید برای صادرات که در دانشگاه صنعتی شریف برگزارشد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: الگو برداری از حجم صادرات خودروسازان جهانی نشان می‌دهد که میزان صادرات ایران‌خودرو به عنوان یک خودروساز جهانی باید در حدود ۵۰‌درصد باشد.

وی گفت: صادرات ایران‌خودرو در سال ۱۳۸۵ برابر ۲۵‌هزار دستگاه بود که برای رسیدن به صادرات ۶۰۰‌هزار دستگاه در سال ۱۳۹۵ باید یک رشد ۲۴۰۰‌درصدی را برنامه‌ریزی کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو عنوان کرد: برای دستیابی به چشم‌انداز ۲۰ ساله توسعه محصول، باید در جهت طراحی و ساخت داخل ۵ خودرو با برند ملی با حفظ مزیت رقابتی در سطح جهانی سرمایه‌گذاری کرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از راه‌های رسیدن به چشم‌انداز ۲۰ ساله، توسعه سرمایه‌گذاری در جهت طراحی و ساخت پلت‌فرم‌های جدید با مالکیت ایرانی و یا مالکیت مشترک است.