ایسنا- سیستم انتقال اطلاعات سنسورهای خودرو بدون سیم به همت محققان داخلی طراحی و ساخته شد. میرسعید صفی‌زاده، عضو هیات علمی‌دانشگاه علم و صنعت ایران اظهار داشت: سنسور طراحی شده اطلاعات را به صورت بی‌سیم از فرستنده به گیرنده و اطلاعات دور موتور خودرو را به صورت بی‌سیم منتقل می‌کند.

وی با اشاره به این طرح به عنوان پروژه کارشناسی اجرا شده است، تصریح کرد: در این طرح ایده جدیدی در گیرنده و فرستنده به کار گرفته شده است که نه مانند گیرنده و فرستنده «واکی تاکی» دقت پایینی داشته و نه مانند گیرنده‌های مادون قرمز نیاز به شرایط رو در رو قرار گرفتن(face to face) داشته باشند.

صفی‌زاده کاهش میزان استفاده از سیم در خودرو، کاهش وزن خودرو، ارسال اطلاعات به صورت دقیق‌تر، عدم امکان از کار انداختن بعضی از سنسورها (مثل کیلومتر شمار)، سادگی در عیب‌یابی، عدم تاثیر نویز موتور بر سیستم و جلوگیری از مشکلاتی نظیر قطعی سیم را از مزایای این سیستم عنوان و خاطرنشان کرد: در سیستم مذکور، گیرنده و فرستنده مورد نظر از نوع fsk است که از دقت بالایی برای ارسال و دریافت اطلاعات برخوردار است.

عضو هیات علمی‌دانشگاه علم و صنعت ایران در پایان با بیان اینکه به کمک این سیستم می‌توان اطلاعات را از فواصل دور منتقل کرد و دیگر لازم نیست، حتما درون خودرو باشیم به ایسنا گفت: چنین سیستمی‌ تا امروز در خودرو استفاده نشده و تنها در موتور هواپیما‌ها و سازه‌های بدنه فضاپیماها جهت مانیتورینگ آنها مورد استفاده قرار گرفته است.