جامع‌نیوز- قیمت انواع کامیون در بازار خودرو کشور افزایش‌میلیونی داشته است. قیمت انواع کامیون در بازار بین ۲ تا ۴میلیون تومان افزایش یافته و این در حالی است که عرضه محصول به بازار نیز کاهش یافته است.

بنابر این گزارش، به نقل از منابع آگاه، واردات انواع قطعات کامیون به دلیل شرایط سیاسی با مشکل مواجه شده و همین امر قیمت حاشیه بازار را با افزایش شدید روبه‌رو کرده است.

این گزارش می‌افزاید: هرچند اشکال به وجود آمده در واردات قطعات کامیون از سوی مدیران تولیدکننده خودروهای سنگین تکذیب می‌شود، اما افزایش قیمت‌میلیونی به وجود آمده در مدت زمان کوتاه، توجیهی به جز بروز اشکال در حجم تولید نمی‌تواند داشته باشد.

این گزارش می‌افزاید: قیمت کامیون ۲۹، ۱۹ بیش از ۴میلیون تومان افزایش یافته است و کامیون ۲۴ ، ۲۶ نیز حدود ۴‌میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.

چندی پیش یکی از اعضای کمیته راه کمیسیون عمران مجلس نیز از کاهش تولید اتوبوس‌های بین شهری و کامیون به دلیل عدم ورود قطعات مورد نیاز خبر داده بود. از سوی دیگر به منظور تحقق برنامه سال گذشته تبصره ۱۳ در تولید اتوبوس‌های شهری، خط تولید خودروسازان دیزلی بر اتوبوس شهری تمرکز یافته است و همین امر تولید اتوبوس بین شهری و کامیون آنان را با کاهش مواجه کرده است. بر همین اساس، تاکنون هیچ‌یک از واحدهای تولیدکننده خودروهای سنگین درباره کاهش تولید و افزایش قیمت شدید به وجود آمده در انواع کامیون توضیحی نداده‌اند و ظاهرا در حال بررسی موضوع در واحدهای تولیدی خود هستند تا اطلاعات مورد نیاز برای پاسخ به رسانه‌ها را تامین کنند.