ایسنا- بازار خودرو در هفته‌ گذشته با نوسان عمومی قیمت‌ها و عمدتا با افزایش آن همراه بود.

قیمت پراید بنزین‌سوز در این مدت با افزایش ۱۰۰‌هزار تومانی به ۷میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان رسید. البته نوع گازسوز آن نیز با توجه به روند افزایش قیمت در هفته‌های گذشته به رکورد قیمتی ۸‌‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان رسید. قیمت پژو پارس در هفته‌ای که گذشت به ۱۷‌‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان رسید، ضمن این که مدل ELX این خودرو با صعودی بی‌سابقه به ۱۹‌‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان و در مواقعی تا ۲۰‌‌میلیون تومان نیز معامله شد که به گفته فعالان بازار، کاهش عرضه و افزایش تقاضای عمومی‌ برای این خودرو سبب افزایش حدود ۶۰۰‌هزار تومانی این خودرو بوده است. پژو ۴۰۵ نیز حدود ۱۲‌‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان به فروش رفت که تقریبا هیچ افزایشی در قیمت آن نسبت به هفته گذشته مشاهده نمی‌شود، ولی نوع گازسوز آن حدود ۱۴‌‌میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان به فروش رفت که در مقایسه با قیمت هفته گذشته کاهش نشان می‌دهد.

قیمت زانتیا با کاهش حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰‌هزار تومانی روبه‌رو بود؛ به طوری که زانتیای سفید رنگ حدود ۲۶‌‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان معامله شد. در هفته گذشته قیمت پژو روآ بنزین‌سوز و گازسوز نیز با کاهش ۱۰۰‌هزار تومانی به ترتیب به ۸‌‌میلیون و ۲۰۰ و ۹‌‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان در بازار تهران رسید.

در این میان سمند بنزین‌سوز ۱۲‌‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان به فروش رفت که افزایش ۵۰‌هزار تومانی را نشان می‌دهد. البته نوع گازسوز آن با حدود ۱۰۰‌هزار تومان افزایش به ۱۴‌‌میلیون تومان رسید.

همچنین مزدا تیپ یک با قیمت ۳۰‌‌میلیون و ۵۰۰، تیپ دو با قیمت ۳۲‌‌میلیون و ۵۰۰ و تیپ سه این خودرو با قیمت ۳۴‌‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان خرید و فروش شد. مدل E۰ تندر-۹۰ نیز حدود ۱۱‌‌میلیون و ۲۰۰ و مدل E۱ آن حدود ۱۳‌‌میلیون تومان به فروش رسید.