گروه خودرو- این روزها اگر اهل مراجعه به ضمیمه آگهی روزنامه‌های کشور باشید، در قسمت خودرو این ضمیمه‌ها با ستون نسبتا تازه‌واردی روبه‌رو می‌شوید که در سر کلیشه آن نام مشهور و خبرساز خودروی تندر-۹۰ حک شده است. در این ستون روزانه حدود ۵۰-۴۰نفر از مالکان این خودرو، تندر-۹۰ خود را با مدل‌های مختلف در معرض فروش گذاشته‌اند که البته وقتی با شماره‌های مندرج در ستون مربوط تماس می‌گیری، قیمت‌های متفاوت و نسبتا عجیب و غریبی را از زبان مالکان این خودرو می‌شنوی که تفاوت بسیاری با بهای اولیه تندر-۹۰ در زمان ثبت نام دارد.

این موضوع در نگاه اول، این شائبه را در ذهن خریداران این خودرو به وجود می‌آورد که شاید تندر-۹۰ که مالکان آن بدین نحو اقدام به فروش آن کرده‌اند که البته وقتی علت را از مالکان مذکور جویا می‌شویم، با تکذیب این موضوع تنها دلیل فروش تندر-۹۰ خود را جاذبه مالی آن می‌دانند که مسلما باید در این زمینه به آنها حق داد.

زیرا خودرویی را که ۸ الی ۱۰میلیون تومان بابت آن پول داده‌اند، در بازار کاذب این خودرو، با قیت ۱۲ الی ۵/۱۴میلیون تومان می‌فروشند.

البته تعداد زیادی از متقاضیان تندر-۹۰ که هنوز نتوانسته‌اند خودروی خود را تحویل بگیرند، نیز عطای آن را به لقایش بخشیده و حواله تندر-۹۰ خود را با قیمتی حدود ۵/۱میلیون تومان بیشتر، جهت فروش به آگهی گذاشته‌اند که البته باید به این دسته از متقاضیان تندر-۹۰ حق داد؛ چرا که تقریبا دریافت خودروی خود را از خودروسازان یک رویا می‌پندارند.

درواقع سخن گزافی نیست اگر بگوییم این افزایش قیمت غیرواقعی قیمت تندر-۹۰ را خودروسازان به طور غیرمستقیم، سبب شده‌اند. زیرا، کمبود عرضه این خودرو به بازار و عدم توانایی آنها در عمل به تعهدات خود، موجب بالا رفتن بهای آن در بازار شده است.

در حال حاضر مدل E۱ تندر-۹۰ با قیمتی بین ۱۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان الی ۱۳میلیون تومان و مدل E۲ آن نیز قیمتی مابین ۱۳میلیون و۷۰۰هزار الی ۱۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان دارد. جالب اینکه در برخی موارد مالکان تندر-۹۰ خودروی خود را به مزایده نیز گذاشته‌اند!