جامع‌نیوز- قرائت نشدن گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان در صحن علنی مجلس غیر متعارف است. «محمود ابطحی»، نایب رییس اول کمیسیون صنایع بابیان این مطلب اظهار داشت: این گزارش باید دو هفته پیش قرائت می‌شد، اما به گونه‌ای غیرمتعارف این اقدام تاکنون انجام نشده است.

وی افزود: با توجه به این که تخلفات متعدد در این گزارش ذکر شده است، پس از قرائت آن، قوه‌ قضاییه و دستگاه‌های ذی‌ربط باید برای برخورد با خودروسازان اقدام کنند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با تکذیب فشار وزارت صنایع برای جلوگیری از قرائت گزارش گفت: وزارت صنایع و معادن هیچ مانعی برای قرائت گزارش ایجاد نکرده است و محرابیان با ورود به مشکلات عمده صنایع کشور، تلاش‌های مطلوبی برای حل آنها انجام داده است.

از سوی دیگر «اسماعیل گرامی مقدم»، نماینده بجنورد و عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی نیز در باره قرائت نشدن گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان، به جامع نیوز گفت: این گزارش حاصل ٢ سال تلاش اعضای کمیسیون صنایع است و از ۳ماه پیش تاکنون در دستور کار مجلس قرار دارد، اما قرائت نشدن آن ابهاماتی را به وجود آورده است.

وی افزود: حتی با تذکر کاتوزیان درباره عدم قرائت گزارش، هیات رییسه هیچ اقدام مثبتی در جهت قرائت آن انجام نداد.

گرامی مقدم، اظهار امیدواری کرد تا خوانده نشدن گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان به شایعات اخیر پیرامون اعمال فشار دستگاه‌های مختلف برای جلوگیری از قرائت آن مربوط نباشد.