ایسنا- رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از آغاز طرح نیمه‌حضوری تعویض پلاک در تهران خبر داد.

سرهنگ غلامی، با اشاره به این که از ۹‌میلیون و ۶۰۰‌هزار خودرو پلاک قدیمی در کشور تا کنون ۷‌میلیون و ۲۰۰‌هزار خودرو پلاک ملی دریافت کرده و حدود ۴۰۰‌هزار خودرو نیز اسقاط و از رده خارج شده‌اند، افزود: حدود ۲‌میلیون پلاک قدیمی باقی مانده است که باید تا پایان سال تعویض شود. وی با اشاره به این که ۴۰‌درصد پلاک‌های قدیمی و لیزری باقیمانده تنها در تهران است، گفت: با توجه به وسعت و کثرت جمعیت در پایتخت و همزمان با هفته نیروی انتظامی، برای آن دسته از شهروندانی که در موعد فراخوان نمی‌توانند برای تعویض پلاک مراجعه کنند، طرح نیمه‌حضوری تعویض پلاک تنها در تهران آغاز شده است.

رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا تصریح کرد: مالکان خودروهای پلاک غیرملی می‌توانند برای شرکت در طرح نیمه‌حضوری تعویض پلاک می‌توانند با به همراه داشتن کپی سند خودرو، کپی بنچاق محضر، کپی شناسنامه و کارت خودرو، تصویر فیش بانکی به مبلغ ۲۵۰‌هزار ریال به حساب ۹۵۸۸۸ بانک ملی شعبه حساب‌های دولتی، تصویر شناسنامه مالک به همراه کد ملی و کد پستی محل سکونت و شماره تلفن تماس به پست پیشتاز مراجعه و ضمن پرکردن فرم مربوطه در این زمینه نسبت به ارسال کپی مدارک برای تعویض پلاک اقدام کنند.

وی‌کل‌فرآیند طرح نیمه‌حضوری تعویض پلاک را حداکثر ۴۸ ساعت عنوان کرد و گفت: راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی پس از دریافت مدارک و بررسی آنها نسبت به تماس با متقاضی جهت مراجعه و نصب پلاک جدید بر روی خودرو اقدام می‌کند. وی با اشاره به این که تردد با پلاک غیرمجاز در کشور ممنوع است و مأموران راهنمایی و رانندگی باید نسبت به توقف و جریمه ۱۳۰‌هزار ریالی این خودروها و انتقال آنها به پارکینگ اقدام کنند، تصریح کرد: تا کنون ۱۸‌هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو پلاک غیرمجاز در کشور متوقف و به پارکینگ منتقل شده‌اند.

رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا در پایان یادآور شد: شهروندان در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه طرح تعویض پلاک می‌توانند با شماره تلفن ۸۱۲۵۳۱۵۷ تماس بگیرند.