ایسنا- طرح ابتکاری دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در ساخت خودرویی که با حذف هر نوع سوختی حرکت می‌کند، در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی اختراعات علوم تحقیقاتی و فناوری‌های نوین کشور رومانی مورد توجه و تحسین قرار گرفت. این خودرو با نام صنعتی «Fuelfreecar» که توسط داوود بهاری همراه‌لو، دانشجوی رشته‌ مکانیک ساخته شده، قادر است با استفاده از فشار هوا حرکت کند.

این دانشجوی ۲۰ ساله طرح خود را با اعتباری بالغ بر۵۰‌میلیون ریال به سرانجام رسانده است و طبق گفته‌ وی تاکنون یک مورد مشابه در این خصوص از سوی یک مخترع آمریکایی ارائه شده که آزمایش آن با موفقیت همراه نبوده است.

این دانشجوی مبتکر، همچنین دو اختراع دیگر شامل «ساخت خودروی برقی با قابلیت شارژ اتوماتیک با تعبیه توربین در زیر خودرو» و «دستگاه جلوگیری از سرریز شدن بنزین با قابلیت قطع پمپ بنزین» را به نام خود به ثبت رسانیده‌ است.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی اختراعات علوم تحقیقات و فناوری‌های نوین با حضور تیمی ۲۴ نفره از ایران با حمایت سازمان بین‌المللی مالکیت‌های فکری WIPO و فدراسیون جهانی مخترعین IFIA، دوم تا ششم اکتبر امسال مصادف با دهم تا چهاردهم مهر ماه جاری در شهر بخارست کشور رومانی برگزار شد.