ایسنا- فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر این که جرائم تخلفات حادثه‌ساز بازدارندگی لازم را ندارد، از پیشنهاد افزایش حداقل دو برابری جرایم تخلفات حادثه‌ساز در کشور خبر داد.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه افتتاح نمایشگاه تخصصی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اعلام این خبر افزود: معتقدیم باید جرایم تخلفات رانندگی بازدارنده باشد و میزان جرایم تخلفاتی همچون سبقت غیر‌مجاز، سرعت غیر‌مجاز، انجام حرکات مارپیچ و غیره حداقل دو برابر یا بیشتر از میزان کنونی باشد. فرمانده نیروی انتظامی همچنین در مراسم افتتاح نمایشگاه تخصصی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی پیش‌بینی کرد که کشته‌های تصادفات در کشور امسال حدود ۱۵‌درصد کاهش یابد.

سردار احمدی‌مقدم با اشاره به این که سهمیه‌بندی بنزین در ترافیک تهران تاثیرگذار بوده است، گفت: اگر سهمیه‌بندی اتفاق نمی‌افتاد باید ۱۰‌درصد بیش از سال قبل ترافیک را تحمل می‌کردیم، این در حالی است که میزان ترافیک حدودا به میزان سال قبل و کمی هم کمتر

بوده است.

وی جاده، راه، عوامل خودرویی و انسانی و عوامل ترافیکی و پلیس را اضلاع شکل‌گیری تصادف در کشور دانست و گفت: متاسفانه به تنها چیزی که در بحث خودرو توجه نمی‌شود، بحث ایمنی است که در این زمینه باید فرهنگ مردم افزایش یابد تا آنها برای ایمنی خود نیز سرمایه‌گذاری کنند.

فرمانده ناجا با اشاره به توسعه پلیس راهور در کشور گفت: تا پایان سال نظارت ما در این بخش کامل می‌شود.

وی همچنین ساماندهی رفتار موتورسیکلت‌سواران را ضروری خواند و تصریح کرد: در این زمینه باید هم فرهنگ‌سازی صورت گیرد و هم برخوردها شدیدتر شود.