گروه خودرو - مراسم تحویل نمادین سوگلی ایران‌خودرو، یعنی سمند سورن باز هم به تعویق افتاد. ظاهرا ناهماهنگی در حضور مسوولان رده یک صنعت کشور، علت این موضوع است. این خودرو که قرار بود طبق وعده مسوولان ایران‌خودرو و به طور خاص منوچهر منطقی، مدیرعامل این شرکت در شهریور ماه سال جاری وارد بازار شود، در‌حال‌حاضر مهمان پارکینگ‌های این شرکت خودرو ساز است. سورن که به نوعی نماد ایران‌خودرو محسوب شده و از طرفی پیشرفته‌ترین نوع از خودروهای گروه سمند به شمار می‌رود، در اردیبهشت امسال در معرض قرعه‌کشی قرار گرفت که اتفاقا با استقبال مشتریان نیز روبه‌رو شد. اما در‌حال‌حاضر هنوز در خیابان‌های کشور آفتابی نشده است. البته هم مشتریان و هم خبرنگاران رسانه‌های مختلف به این بی‌برنامگی‌ها در زمینه تحویل محصول‌های شرکت ایران‌خودرو و سایر شرکت‌های خودروساز عادت کرده‌اند. به طوری که چهارشنبه گذشته چندان هم از لغو مراسم تحویل نمادین سورن که قرار بود با حضور مسوولان رده بالای صنعت کشور از جمله سرپرست وزارت صنایع و معادن و همچنین رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شود، متعجب نشدند.

حتی قرار بود تعدادی از این خودروها در روز عید سعید فطر تحویل جانبازان شده و بدین وسیله مقدمه‌های تحویل سراسری آن فراهم شود که تا این لحظه هیچ گونه خبری از برگزاری یا عدم برگزاری این مراسم نیز درز نکرده است.

جالب این که طبق گفته نوش‌آبادی مدیر طرح سورن قرار است ۸هزار دستگاه از این خودرو تا پایان سال جاری تولید و روانه بازار شود که به مرحله عمل رسیدن این ادعا با نوع برنامه‌ریزی‌‌های این شرکت در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.