ایسنا - از سهمیه‌ای که طبق تبصره ۱۳ برای تولید خودروهای بنزین‌سوز داریم حدود ۴۵هزار دستگاه باقی مانده که تا پایان امسال ۴۰هزار دستگاه از این نوع خودرو تولید خواهیم کرد. احمد قلعه‌بانی، مدیرعامل سایپا، با بیان این مطلب افزود: همچنین تا پایان امسال ۱۴۰ تا ۱۵۰هزار دستگاه خودرو دوگانه‌سوز تولید می‌کنیم.

وی افزود: امسال کلیه پرایدهای دوگانه‌سوزمان را با مخزن CNG عرضه می‌کنیم. البته تعدادی خودرو از سال گذشته باقی مانده بود که در حال حاضر در تهران ۵۰درصد آنها مخزن‌دار ‌شده‌اند و مخزن ۵۰درصد دیگر نیز تا دو ماه آینده نصب می‌شود.

وی پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل کاهش تولید این گروه خودروسازی در مردادماه توضیح داد: این کاهش به دلیل تعطیلات تابستان بوده است. البته الزامات تبصره ۱۳ نیز تاثیر جزیی در این زمینه داشته، ولی اثر قابل توجهی نداشته است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا از ابتدای امسال ون کاروان به تولید نرسید؟ اظهار کرد: تولید ون کاروان به طور کامل متوقف نشده است، بلکه فقط یک سری اصلاحات روی آن انجام شده و توقف تولید آن به طور موقتی بوده است. در حال حاضر تولید ون کاروان آغاز شده است، ولی آماری از تولید آن ندارم.

در آمارهای وزارت صنایع و معادن تولید ون کاروان در سایپا در پنج ماهه امسال صفر ذکر شده است.

وی با بیان این که از شرکت سیتروئن فرانسه مطالباتی نداشتیم، افزود: کاهش تولید زانتیا به لحاظ تامین قطعات و به دلیل مسائل بانکی، گشایش اعتبار اسنادی و مشکلی بود که در یکی از بانک‌های داخلی برای آن پیش آمده بود که هم اکنون این مشکل نیز حل شده است.

او تصریح کرد: پراید دوگانه‌سوز انژکتوری که تا دو ماه آینده عرضه می‌شود، کیت آن نیز انژکتوری شده و قدرت و آلایندگی آن بهبود یافته و این در حالی است که قبلا کیت آن میکسری بود.

قلعه‌بانی درباره خودرو S۸۱ نیز توضیح داد: قطعات S۸۱ در حال ساخت است و سال آینده به بازار عرضه می‌شود.