ایسنا - دبیر انجمن خودروسازان ایران از آسیب‌دیدگی سیستم موتور برخی سواری‌های وارداتی به دلیل عدم توزیع سوخت متناسب خبر داد.

احمد نعمت‌بخش در این رابطه اظهار کرد: طبق قانون از ابتدای سال‌جاری تنها سواری‌هایی اجازه ورود به کشور را پیدا کرده‌اند که استاندارد آلایندگی آن‌ها یورو ۴ باشد. وی با بیان اینکه قرار بود از ابتدای امسال سوخت گازوئیل و بنزین یورو ۴ در کشور توزیع شود، خاطرنشان کرد: هنوز این اتفاق نیفتاده و به دلیل عدم توزیع سراسری سوخت متناسب، سواری‌های یورو ۴ وارداتی با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: سیستم موتور سواری‌های یورو ۴ پس از طی مسافت حدودا ۱۰ هزار کیلومتر به دلیل استفاده از سوخت غیرمتناسب دچار آسیب‌دیدگی می‌شود.

وی افزود: در نتیجه این وضعیت از یک سو خساراتی به خودرو وارد شده و از سوی دیگر استاندارد آلایندگی آن به یورو ۲ تنزل یافته و آلایندگی آن افزایش می‌یابد.

نعمت‌بخش تصریح کرد: در این شرایط ارتقای خودروهای داخلی به یورو ۴ به دلیل عدم توزیع سراسری سوخت متناسب ممکن نیست به همین دلیل در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت تعویق ارتقا به یورو ۴ تا زمان تامین سوخت متناسب را خواستار شده‌ایم.