ایرنا- رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقاضای مجدد خودروسازان برای افزایش قیمت‌ها اعلام کرد: خودروسازان باید راهکارهای دیگری را برای جبران هزینه‌ها در نظر گیرند تا همه فشارها به مصرف‌کننده منتقل نشود. رضا رحمانی افزود: قیمت مواد اولیه از سال گذشته تاکنون با رشد مواجه شده که بنابراین برخی افزایش نرخ‌ها اجتناب‌ناپذیر است، اما این عامل نباید باعث شود هر کس هر چقدر خواست افزایش قیمت دهد، و وظیفه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است که چنین مواردی را بررسی کند.

وی افزود: سازمان حمایت باید منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را توامان در نظر گیرد و در آن حدی که هزینه‌ها تحمیل شده است، اجازه افزایش قیمت داده شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همه افزایش هزینه‌ها نباید روی محصول اعمال شود و بخشی از آن باید با بهره‌وری، صرفه‌جویی و اقدامات جانبی جبران شود تا همه فشارها به مصرف‌کننده منتقل نشود.

رحمانی با بیان این که مطمئنا با وضعیت فعلی امکان بازگشت به قیمت‌های قبلی وجود ندارد، تصریح کرد: درستی ادعای خودروسازان برای تعیین میزان افزایش قیمت‌ها باید با بررسی و بحث تخصصی توسط سازمان حمایت مشخص شود.

وی همچنین در مورد تحقیق و تفحص از خودروسازان نیز گفت: این امر تصویب شده و در نوبت مطرح شدن در صحن مجلس است تا از این طریق به مواردی مانند کیفیت تولیدات، اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر، بهره‌وری و غیره رسیدگی شود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با پیگیری‌های مجلس پرونده تحقیق و تفحص از گروه خودروسازی سایپا به قوه قضائیه ارجاع داده شد، خاطر نشان کرد: این مورد مربوط به انجام تخلف در این شرکت بود و تحقیق اخیر به عملکرد خودروسازان مربوط می‌شود.

رحمانی در مورد آخرین وضعیت استراتژی توسعه صنعتی نیز تصریح کرد: پیش نویس این سند آماده شده و در اختیار مجلس است که باید یک ویرایش نهایی روی آن انجام شده و تا یک‌ماه آینده تکمیل شود تا بعد از ارسال به دولت، در مجلس مطرح شود.