ایکو‌پرس- برای تحقق اهداف تعیین شده در سند چشم‌انداز صنعت خودرو در سال ۱۴۰۴، گروه صنعتی ایران خودرو برنامه‌های بلندمدت خود برای دستیابی به تیراژ یک و نیم میلیون دستگاه در سال را تنظیم کرده است.

جواد نجم‌الدین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: از سال ۱۳۹۳ به تدریج و در مدت پنج سال با تحقق پروژه‌های دو پلت‌فرم ملی، بالغ بر ۹۰ درصد سبد محصول ایران خودرو به برند داخلی اختصاص پیدا می‌کند. وی افزود: ۱۰ درصد باقی مانده برای تکمیل سبد محصول شرکت در بخش‌های خاصی که مقیاس اقتصادی، طراحی و ساخت را توجیه نمی کند، با مشارکت خودروسازان جهانی، محصول جدید تعریف می‌شود.

نجم‌الدین از تلاش ایران خودرو برای بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تکوین محصول خبر داد و گفت: در همین راستا دستیابی به بالای ۹۵ درصد بهره‌برداری از ظرفیت‌های تولیدی و رشد بهره‌وری نیروی انسانی سالانه ۵/۱۱ درصد هدف‌گذاری شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، رشد تیراژ تولید را از نتایج رویکرد جامع این گروه صنعتی ذکر کرد که از سال ۱۳۸۷ شروع شده و با همگون‌سازی ظرفیت‌های تولیدی در زنجیره تولید از قطعه‌ساز تا خطوط تولیدی در سراسر کشور، به طور متوسط ۱۲درصد افزایش تیراژ سالانه را در پی داشته است. وی از بازنگری چشم‌انداز ایران خودرو تا سال ۱۳۹۳ خبر داد که سودآوری بلندمدت از راه دستیابی به مقیاس اقتصادی تولید ، کیفیت و قیمت رقابتی از موارد مهم آن است. نجم‌الدین کیفیت رقابتی در خدمات خودرو، طراحی و توسعه محصولات بر اساس نیاز بازار و استانداردهای زیست محیطی و کسب دانش طراحی و توسعه محصولات را از دیگر نتایجی دانست که دستیابی به آن، تضمین‌کننده تحقق چشم‌انداز در راهبردهای کلان و برنامه‌های بلندمدت، است. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: دستیابی به مقیاس تولید اقتصادی از راه افزایش تیراژ و سهم بازار داخلی و خارجی ممکن می‌شود. وی رشد درآمد، مدیریت هزینه و تحقق اهداف بودجه‌ای پروژه‌های توسعه را از رویکردهای رسیدن به سودآوری بلندمدت عنوان کرد و گفت: گروه صنعتی ایران خودرو برای دستیابی به کیفیت و قیمت رقابتی محصولات در بازارهای هدف، بهای تمام شده و ارتقای کیفیت را هدف قرار داده است.