واحد مرکزی خبر - انجمن خودروسازان اروپا جمعه گذشته، اعلام کرد در ماه نوامبر برای چهاردهمین ماه پیاپی ثبت‌نام خرید خودروهای نو در اتحادیه اروپا کاهش یافت.

به گفته این انجمن در ماه نوامبر ثبت‌نام خرید خودروهای نو در اتحادیه اروپا ده و سه دهم درصد کاهش یافته است. بر همین اساس رنو با بیست و هفت و هفت دهم درصد کاهش و پژو سیتروئن با پانزده و شش دهم درصد بیشترین کاهش فروش را داشته‌اند. پس از این دو خودرو ساز فرانسوی، خودروسازان دیگری نیز شاهد کاهش فروش تولیدات خود در اروپا بودند که می‌توان به جنرال موتورز با سیزده و دو دهم درصد کاهش، فیات با سیزده درصد کاهش و فورد با نه و نه دهم درصد اشاره کرد.

اما شرکت فولکس واگن برای چندمین ماه نسبت به رقبای خود وضع بهتری داشته و کاهش فروش خودروهای ساخت این شرکت در اروپا به دو ونه دهم درصد محدود شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، انگلیس تنها کشور اروپایی است که در ماه نوامبر فروش خودروهایش در اروپا افزایش داشته است. بر همین اساس فروش خودروهای انگلیسی در ماه نوامبر یازده و سه دهم درصد افزایش یافته است. اما فروش خودروهای آلمانی سه و نیم درصد، فرانسوی نوزده و دو دهم درصد، ایتالیایی بیست و یک درصد و اسپانیایی بیست و سه درصد کاهش یافته است.

شرکت بی.ام.و از خودروسازان انگشت شماری است که فروش آن در ماه نوامبر یک دهم درصد افزایش یافته است. افزون‌بر فروش شرکت هیوندایی جگوار لندروور و مزدا هم به ترتیب هشت و هفت دهم درصد، سیزده و شش دهم درصد و سه و هشت دهم درصد افزایش یافته است.