باشگاه خبرنگاران جوان - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار خودرو دیگر کشش افزایش قیمت ندارد افزود: قیمت تمام شده تولید در این بخش باید کاهش یابد.

علی علیلو در این رابطه گفت: قیمت تمام شده محصول در صنعت خودروسازی کشور ما خیلی بالاست و این امر مشکلاتی در تولید و کاهش مزیت رقابتی ایجاد می‌کند. وی ادامه داد: هم‌اکنون قیمت برخی خودروهای تولیدی در کشور، حدود ۳ برابر محصولات چینی برای خودروساز تمام می‌شود و ادامه این روند صنعت خودروسازی کشور را با مشکل مواجه می‌سازد.

علیلو اظهار داشت: در این شرایط خودروسازان تنها به فکر یک راهکار هستند و آن افزایش قیمت نهایی است که دیگر در شرایط کنونی بازار خودرو کشش افزایش قیمت مجدد ندارد. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: مسائل و مشکلات صنعت خودرو که منجر به افزایش قیمت تمام شده محصول می‌شود باید به طور ریشه‌ای حل شود؛ چرا که اگر این مشکلات باقی بماند، ظرف چند سال آینده این صنعت با بحران جدی مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: طی ماه‌های اخیر چندین جلسه برای بررسی و ارائه راهکار در کمیسیون صنایع و معادن برگزار شده‌ است.

علیلو افزود: این صنعت باید پویایی لازم خود را به دست آورد؛ چرا که نیروی کار زیادی در این حوزه فعالیت دارند و صنایع مختلفی نیز به این صنعت وابسته‌اند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: به همین منظور طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان کشور مطرح شد که این امر به منظور بررسی مشکلات و کمک به رفع چالش‌های روز این صنعت در مجلس اجرایی می‌شود.