ایسنا - رییس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران از عدم عرضه مستقیم و به‌موقع و گرانفروشی خودرو توسط برخی واردکنندگان این محصولات خبر داد.

حسین اردوخانی اظهار کرد: برخی از واردکنندگان، خودرو را با ارز مرجع وارد و حتی حقوق گمرکی آنها‌ را هم با ارز مرجع پرداخت کرده‌اند، اما این محصولات را یا در انبارها نگه داشته یا به نرخ ارز آزاد عرضه کرده و می‌کنند. وی ادامه داد: با اینکه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی تلاش زیادی برای برخورد با تخلفات واردکنندگان داشته‌اند، با این حال این شرکت‌ها همچنان به اقدامات خود ادامه می‌دهند.

رییس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران افزود: در حال حاضر گمرک‌های کشور و انبارهای واردکنندگان مملو از خودروهای وارداتی است با این حال شرکت‌های واردکننده برای دامن زدن به التهاب بازار و جلوگیری از کاهش قیمت‌ها، از عرضه این خودروها خودداری می‌کنند.

اردوخانی تصریح کرد: با این وجود پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال قیمت خودروهای وارداتی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یابد. در صورت تشدید نظارت‌ها و آغاز عرضه به صورت مستقیم این اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: اعضای صنف نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران هیچ نقشی در گرانی خودرو ندارند به‌گونه‌ای که اعضای این صنف در مواردی خودروهای وارداتی را به قیمتی کمتر از نرخ فروش این محصولات در نمایندگی‌های فروش واردکنندگان، عرضه می‌کنند.‌