واحد مرکزی خبر - بر اساس آماری که انجمن خودروسازان اروپایی روز جمعه منتشر کرد، فروش خودروهای نو در اروپا در ماه اکتبر برای سومین ماه پیاپی کاهش یافت و رنو و جنرال موتورز، خودروسازانی هستند که بیشترین کاهش فروش را داشتند. با این حال، کسادی بازار خودرو در اتحادیه اروپا در ماه اکتبر نسبت به ماه سپتامبر کمتر بود. فروش خودروهای نو در ماه اکتبر در اتحادیه اروپا چهار و هشت دهم درصد کاهش یافت در حالی که این رقم در ماه سپتامبر ده و هشت دهم درصد بود. کاهش فروش خودروهای نو در ماه اکتبر در فرانسه هفت و هشت دهم، در ایتالیا دوازده و چهار دهم و در اسپانیا بیست و یک و هفت دهم درصد بود، اما در آلمان و انگلیس فروش خودروهای نو به ترتیب نیم درصد و دوازده و یک دهم درصد افزایش داشت.

در ماه اکتبر، نهصد و پنجاه و نه هزار و چهارصد و دوازده خودرو در اروپا شماره‌گذاری شدند در حالی که یک سال پیش در همین ماه، یک میلیون و هفت هزار و ششصد و نود و هفت خودرو شماره‌گذاری شده بودند. بازار فروش خودروهای تازه تولید در ده ماه نخست سال کنونی در اتحادیه اروپا هفت و سه دهم درصد نسبت به دوره مشابه پارسال کاهش داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، شرکت خودروسازی رنو با بیست و یک و شش دهم درصد، بیشترین کاهش فروش را در ماه اکتبر در اروپا داشت و پس از آن جنرال موتورز با چهارده و سه دهم درصد، فورد با هشت و سه دهم درصد ، فیات با پنج و شش دهم درصد و پژو سیتروئن با پنج و یک دهم درصد کاهش فروش در رده‌های بعدی قرار دارند.

اما فولکس واگن یک و شش دهم درصد افزایش فروش داشت.