ایرنا - قائم‌‌مقام سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شش ماه از مذاکرات اولیه ورود خودروهای الکتریکی به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی کشور گذشته، اما هنوز اقدام علمی در این زمینه صورت نگرفته است.

علی محمد شاعری افزود: وارد شدن خودروهای الکتریکی به حمل‌و‌نقل عمومی کلان شهرها یکی از تصمیماتی بود که در راستای کاهش آلودگی هوا گرفته شده است. وی اظهار کرد: شش ماه از مذاکرات اولیه با شهرداری تهران و وزارت کشور دراین زمینه می‌گذرد اما تاکنون اقدام علمی صورت نگرفته است.

معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: البته وزارت کشور به عنوان متولی اصلی این طرح باید نسبت به عرضه این سیستم حمل‌و‌نقل در کلان شهرها اقدام کند که متاسفانه تاکنون اقدامی نکرده است.

وی گفت: خودروها به عنوان منابع متحرک آلاینده سهمی بیش از ۷۰ درصد از آلودگی هوا را به خود اختصاص داده‌اند؛ بنابراین نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی کشور باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد. شاعری با اشاره به اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا در هشت کلان شهر کشور گفت: نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی یکی از تصمیمات این طرح است که دراین راستا بسته حمل‌و‌نقل الکتریکی تعریف شده است. وی گفت: قرار است بر اساس این بسته اتوبوس، موتورسیکلت و دوچرخه الکتریکی وارد ناوگان حمل‌و‌نقل کشور شود.