پایگاه اطلاع‌رسانی دولت - وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تدابیر دولت برای کنترل قیمت خودرو گفت: خودروسازان بیش از آن چیزی که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به آنها مجوز داده است، اجازه افزایش قیمت ندارند. مهدی غضنفری با بیان اینکه متاسفانه در حاشیه بازار با افزایش قیمت برای برخی از مدل‌های خودرو روبه‌رو هستیم، افزود: برای جلوگیری از افزایش بدون دلیل قیمت خودرو، مجدداً با خودروسازان جلسه‌ای گذاشتیم و چند شرط برای مجوز افزایش قیمت قرار داده شده که یکی از شرط‌های آن تنظیم بازار خودرو است و از آنها خواسته شده است تا خود مراقب بازار خودرو باشند و این موضوع جز وظایف آنها است.

وی تصریح کرد: پیش از این هم وظایف آنها همین بود که متاسفانه در عمل دیده شده آنچنان که دلخواه دولت و مردم است، در تنظیم بازار موفق نبوده‌اند. وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال اظهار کرد: آنها مطرح می‌کنند به دلیلی که نتوانسته‌اند مانند سال‌های گذشته سرمایه در گردش دریافت کنند، این باعث شده است که تولید آنها کاهش پیدا کند و عنوان می‌کنند که متاسفانه مبارزه با افزایش نقدینگی و مدیریت برای کاهش نقدینگی تبدیل به یک موضوع ضد تولید شده است. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بانک‌ها سرمایه در گردش واحدها را در اختیار آنها قرار نمی‌دهند و موضوع مدیریت نقدینگی چالشی را برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ایجاد کرده است البته جلسات متعددی نیز با بانک‌ها گذاشته شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر این سرمایه در گردش در اختیار آنها قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: به‌رغم تمام این مشکلات و مسائل، به عنوان وزارت صنعت و سازمان حمایت، فراتر از مجوزهایی که برای افزایش قیمت به خودروسازان داده شده هیچ افزایش قیمتی را قبول نداریم و اگر گزارش‌های تخلفی به ۱۲۴ اطلاع داده شود، حتما تشکیل پرونده داده خواهد شد و تعزیرات حکومتی با خودروسازان متخلف برخورد خواهد کرد.