گروه خودرو - افزایش قیمت خودرو و همچنین عدم عرضه این کالای نایاب از سوی خودروسازان، چندی است اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس را سرگرم بررسی حاشیه‌های صنعت خودروسازی کرده است.

این در حالی است که برخی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ هم‌اکنون در حال بررسی شکایات واصله در خصوص تخلفات برخی از وارد‌کنندگان خودرو هستند و اعضای کمیسیون صنایع نیز به وضعیت کنونی خودروهای داخلی مشغول هستند. اما در این حین خبر می‌رسد که کمیسیون صنایع مجلس در حال بررسی طرحی است که به نتیجه رسیدن آن به کاهش قیمت خودرو ختم خواهد شد. در این زمینه غلام محمد زارعی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «ایرنا» از تدوین طرحی در این کمیسیون برای کاهش و ثبات قیمت خودرو و همچنین افزایش کیفیت خبر داده است. وی تاکید کرده که طرح کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در راستای منطقی کردن قیمت‌ها و کاهش هزینه‌های تولید تدوین شده است.

وی با یادآوری اینکه این طرح در کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم در حال بررسی نهایی است، اظهار داشته که پیشنهادهای وزارت صنعت، معادن و تجارت نیز در این طرح گنجانده شده است. نماینده مردم دنا و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین علت افزایش قیمت خودرو را افزایش قیمت سایر اقلام خوانده و تاکید کرده که افزایش قیمت اجناس مختلف بر قیمت خودرو تاثیر بسیاری گذاشته است.

هر چند وی در گفت‌وگو با خبرگزاری مذکور جزئیاتی از طرحی که قرار است همزمان به کاهش قیمت، کاهش هزینه خودروسازها و افزیش کیفیت در شرایط کنونی منجر شود، توضیحاتی ارائه نکرده اما اگر این سه طرح همزمان اجرا شود، به‌طور حتم انقلابی در صنعت یاد شده اتفاق می‌افتد.