گروه خودرو - دومین صادر‌کننده خودروهای چینی به ایران روز گذشته در حالی اولین شاسی بلند خود، در هتل المپیک را رونمایی کرد که قرار است از اواخر دی‌ماه، خودروی یاد شده به تولید انبوه برسد. لیفان ایکس ۶۰ که در شرکت کرمان موتور تولید خواهد شد از خودروهای شرکت لیفان چین است.

این خودرو که پس از لیفان ۵۲۰ و ۶۲۰ سومین محصول مونتاژی در کرمان موتور است، تا پایان سال ۳هزار و ۵۰۰ دستگاه ازآن تولید خواهد شد.

به گفته مدیرعامل کرمان موتور قرار است تا هفت ماه آینده خودروهای شرکت لیفان با سرمایه‌گذاری مشترک با کرمان موتور تولید و به کشورهای همسایه هم صادر شود.

خودرو لیفان ایکس۶۰ با حجم موتور ۱۷۹۴ سی‌سی؛ ۱۳۱ اسب بخار قدرت دارد.خودروی یاد شده دارای سیستم ترمز ABS و مجهز به سیستم ضد سرقت، سانروف و سنسور دنده‌عقب است.اما روز گذشته مارک تیمبر مدیرعامل شرکت لیفان به همراه مدیرعامل شرکت کرمان موتور و جمعی دیگر از مدیران دو شرکت با حضور در جمع خبرنگاران پاسخگوی سوالاتی پیرامون تولید و صادرات خودروی ایکس ۶۰ متعلق به شرکت لیفان بودند.در این مراسم محمدرضا میرعلی نقی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه از این خودرو مونتاژ می‌شود، تاکید کرد که در مرحله نخست این خودرو به صورت سی کی دی (قطعات منفصله) وارد و تولید می‌شود، اما مذاکرات را برای سرمایه‌گذاری مشترک انجام داده‌ایم که به تدریج و تا ۶ یا ۷ ماه آینده خودکفایی کشور در تولید این خودرو بیشتر می‌شود.

وی افزود: با سرمایه‌گذاری مشترک زمینه صادرات این محصول به کشورهای همسایه نیز فراهم خواهد شد.مدیرعامل کرمان موتور همچنین بابیان اینکه هنوز درباره قیمت این خودرو تصمیم‌گیری نشده است، گفت: تا پایان هفته قیمت این خودرو اعلام می‌شود. عدم قیمت‌گذاری این خودرو در ایران در حالی است که مدیرعامل لیفان قیمت این خودرو در چین را ۱۴ هزار دلار اعلام کرد. در ادامه این مراسم نیز مدیر عامل شرکت لیفان با تمجید از بازار خودرو ایران تاکید کرد که بازار ایران با فروش سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو بزرگ‌ترین بازار خاورمیانه است.