خبرگزاری موج - پنج شنبه گذشته صدا و سیما در برخی از بخش‌های خبری، ابتدا خود و سپس تولیدکننده داخلی را مورد تمسخر قرار داد.

ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که شرکت «ایران خودرودیزل» در تازه‌ترین پیام بازرگانی خود در صدا و سیمای کشور از تولید و عرضه کامیون جدید و داخلی «آریا» که مجهز به موتور «مرسدس‌بنز» است خبر می‌دهد. واحد خبر سیما اما این پیام بازرگانی را به دلیل نام بردن از موتور «مرسدس بنز» و بیان «تولید ملی افتخار ملی» مورد تمسخر قرار داد. نکته مهم در این اتفاق، عدم آگاهی از تولید موتور «مرسدس بنز» در شرکت ایدم تبریز است. تا پیش از برخی محدودیت‌های غیر عادی تجاری، شرکت ایدم که از شرکت‌های تابعه ایران خودرودیزل است تولیدات قوای محرکه خود را در زنجیره و شبکه جهانی شرکت مرسدس بنز آلمان عرضه می‌کرد و امروز این تولیدات با همان نام در محصولات داخلی استفاده می‌شود.

از طرف دیگر در تماس با واحد ارتباطات شرکت ایران خودرودیزل مشخص شد صدا و سیما با اخذ قرارداد «ایدم تبریز» و «مرسدس بنز آلمان» که نشان می‌دهد شرکت ایرانی تحت لیسانس شرکت آلمانی مجاز به تولید قوای محرکه با نام مرسدس بنز است، اجازه پخش آگهی تجاری کامیون داخلی «آریا» را در سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» داده است.