ایسنا - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد که شرکت‌های خودروساز به جای خرید سهام بانک‌ها، سرمایه‌های خود را در جهت افزایش سرمایه‌گذاری برای تولید و اشتغال صرف کنند.

روح‌الله عباسپور در توضیح دلایل کمیسیون صنایع و معادن برای انجام تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی کشور و شرکت‌های خوردوساز با بیان اینکه این تفحص حول پنج محور ارائه شده است، گفت: اطلاعات لازم در مورد موضوعات تحقیق و تفحص در وهله اول از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ شد که به دلیل اینکه این اطلاعات کافی نبود متقاضیان موضوع تفحص را در کمیسیون به راه انداختند. وی با اشاره به جلسات کمیسیون با وزیر صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان، گفت: بعد از تمامی این توضیحات کمیسیون با اکثریت اعضا به انجام تحقیق و تفحص رای مثبت داد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس محور اول تفحص را در خصوص نحوه تعامل شرکت‌های خودروساز با قطعه‌سازان از نظر کیفیت و شیوه تنظیم بازار عنوان و اظهار کرد: بررسی‌ها حکایت از آن دارد که خودروسازان با قطعه‌سازان تعامل لازم را ندارند و پول به قطعه‌سازان نمی‌دهند این رویکرد باعث ایجاد چالش در میان بسیاری از قطعه‌سازان شده است.