ایرنا - قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با افزایش قیمت‌ها، خودروسازان برنامه نهایی تولیدات خود را به این وزارتخانه اعلام کردند.

مسعود موحدی در خصوص ارائه برنامه تولید از سوی خودروسازان با توجه به افزایش قیمت‌ها و در جهت تضمین تامین خودرو در بازار افزود: خودروسازان این برنامه را به معاونت صنایع و امور اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌اند که میزان تولید ارائه شده در این برنامه نیز باید از سوی این معاونت پیگیری شود. وی در پاسخ به این سوال که سازمان حمایت اعلام کرده، قیمت‌های درج شده خودرو در سامانه ۱۲۴ نهایی نیست و باید روی آنها کار شود، گفت: من در این مورد چیزی نشنیده‌ام، اما باید در نظر داشت این قیمت‌ها را خودروسازان تعیین کرده‌اند و قیمت‌های نهایی است.

موحدی در پاسخ به اینکه، برخی از قیمت‌های ارائه شده از سوی خودروسازان حتی از قیمت بازار آزاد هم بیشتر است، عنوان کرد: تا جایی که می دانم این قیمت‌ها در بازه بین قیمت محاسباتی و قیمت بازار تعیین شده و سازمان حمایت این قیمت‌ها را کنترل می کند.

وی همچنین در خصوص اعلام عرضه ۷۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو از سوی خودروسازان بعد از افزایش قیمت‌ها، به‌رغم اینکه آنها تاکنون مدعی بودند که با کاهش تولید مواجه هستند، بیان کرد: به طور معمول خودروسازان تعدادی خودرو تولید شده دارند که کمبود قطعات دارد و با تاکیدی که در روزهای اخیر از سوی مسوولان به آنان شده که به طور سریع این مساله را رفع کنند، احتمالا توانسته‌اند مشکلات را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه، به طور معمول ۳۰ هزار خودرو در انبارهای خودروسازان موجود است، متذکر شد: اینکه گفته می شود خودروسازان در عرضه خودرو کوتاهی کرده‌اند از نظر من اصلا صحت ندارد.

موحدی در پاسخ به اینکه، اگر امکان رفع مشکل خودروهای موجود در انبارها برای خودروسازان وجود داشت، چرا آنها پیش از این برای کاهش التهاب بازار اقدامی در این خصوص نکردند تصریح کرد: این سوال را باید از خودشان بپرسید.