گروه خودرو- تغییرات و اتفاقاتی که از ابتدای سال‌جاری در صنعت خودرو رخ داد، به‌قدری زیاد و غیر منتظره بود که کمتر کسی می‌توانست آن را پیش‌بینی کند. این تغییرات که بیشترین اثر را بر قیمت خودروها داشته، مشتریان بازار خودرو، خصوصا کسانی که در ماه‌های ابتدایی سال‌جاری اقدام به پیش‌خرید خودرو کرده بودند را بسیار غافلگیر کرد. تا آنجا که بسیاری از این افراد آرزو می‌کنند که ای کاش هیچ‌گاه خودرو ثبت‌نام نکرده بودند. بر همین اساس این روزها از سوی این افراد در اعتراض به شرایط پیش آمده، تماس‌های زیادی با دفتر روزنامه برقرار می‌شود. این افراد کسانی هستند که برای حل مشکل خود از دفتر ریاست‌جمهوری گرفته تا وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مراجعه کرده‌اند تا بدانند تکلیفشان چیست، اما بی‌پاسخ بازگشته‌اند.

این دست از مشتریان هیچ‌گاه فکرش را نمی‌کردند طی شش ماه ورق طوری برگردد که مجبور به پرداخت مابه‌التفاوت‌هایی ۱۰ یا ۲۰ میلیون تومانی شوند.

اما این افراد ناگزیر از پرداخت این مابه‌التفاوت‌ها هستند، زیرا با امضای قرارداد خرید و قبول پرداخت مبلغ خودرو به قیمت روز، حق اعتراض عملا از خریدار خودرو گرفته شده است. هر چند تصور بسیاری از این افراد از افزایش قیمت، نهایتا تغییراتی یک تا دو میلیون تومانی بوده است. حال کسانی که اقدام به پیش‌خرید خودرو کرده‌اند، گیر قراردادی هستند که امضا کرده‌اند.