خبرگزاری فارس- مدیرکل ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنایع از ارائه جدول زمان‌بندی ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل توسط وزارت صنایع به سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت خبر داد.

محسن صالحی‌نیا با بیان اینکه جلسه نهایی تعیین معیار سوخت خودروها هنوز برگزار نشده است، گفت: منتظر دعوت معاون وزیر نفت برای برگزاری این جلسه هستیم.

وی در مورد جدول ارائه شده در خصوص ارتقای کیفیت خودروهای داخلی تصریح کرد: در این جدول اقدام شرکت‌های خودروساز در خصوص تولید و نصب موتورهای مختلف روی تولیداتشان و همچنین تیراژ و زمان‌بندی تولید خودروهای بهینه‌سازی شده ایران خودرو در سه تیپ و سایپا در دو تیپ عنوان شده است.

وی افزود: براساس این جدول، مشخص شده که با تولید خودروهای مدنظر چقدر صرفه‌جویی در مصرف سوخت نسبت به نوع مشابه ایجاد خواهد شد. صالحی‌نیا توضیح داد: در جدول ارائه شده به سازمان‌ بهینه‌سازی مصرف سوخت مشخص شده که هر کدام از موتورهای تولیدی توسط خودروسازان روی چند نوع خودرو نصب می‌شود و تیراژ تولید آنها نیز مشخص شده است.

به گفته وی، طبق برنامه‌ریزی انجام شده زمان نصب هر نوع موتور روی خودروهای تولید داخل تعیین شده است.

پیش‌تر نظا‌م‌الدین برزگری، رییس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفته بود که وزارت صنایع دو هفته فرصت دارد تا برنامه ارتقای کیفیت مصرف سوخت خودروهای داخلی را تهیه کند و بر این اساس یک گروه کارشناس ویژه برای بررسی مساله مشخص و قرار شد برنامه ارتقای کیفیت خودروها از لحاظ میزان مصرف سوخت طی دو هفته از سوی وزارت صنایع به کمیته پنج‌گانه ارائه شود.

وی با بیان اینکه تعیین رده‌بندی مصرف سوخت خودروهای سواری داخلی تا ۱۵ تیرماه مشخص خواهد شد، گفته بود: در کمیته تعیین معیار پیشنهاد سازمان‌های عضو در مورد استانداردهای فعلی معیار مصرف سوخت مورد بررسی

قرار می‌گیرد تا به این ترتیب اشکالات موجود برطرف و استاندارد جدید مصوب و اجرایی شود.