ایسنا- مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: همچنان بیش از پنج‌هزار راننده تاکسی که تمام اقدامات لازم جهت اسقاط تاکسی فرسوده‌شان را انجام داده‌اند، در انتظار وام و تسهیلات هستند، اما اقدام جدی برای نوسازی این تاکسی‌ها از سوی مسوولان صورت نمی‌گیرد. حسین تیموری کرمانی اظهار کرد: همچنین حدود ۶۰ راننده تاکسی خودروی فرسوده خود را اسقاط کرده‌اند و در انتظار دریافت خودوری جدید هستند که این روند نیز به کندی پیش می‌رود و در واقع رانندگان با مشکلات زیادی مواجه‌اند.

وی با این که هفته‌ای نیست که ده‌ها نامه و درخواست از مسوولان برای رسیدگی به وضعیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی نداشته باشیم، گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰‌هزار تاکسی با عمر بیش از ۱۰ سال در تهران وجود دارد فرسوده محسوب شده و باید از رده خارج شوند. وی با اشاره به این که این خودروها حدود یک سوم ناوگان تاکسیرانی شهر را تشکیل می‌دهد، گفت: باید از رده خارج کردن تاکسی‌های فرسوده و جایگزین کردن خودروهای جدید همزمان صورت گیرد تا رانندگان مدت زمان زیادی بیکار نشوند و در واقع نوسازی تاکسی‌های فرسوده به طور کلی منوط به همکاری دستگاه‌های مربوطه در دولت و ارائه به موقع تسهیلات ویژه بانکی است، اما متاسفانه در این زمینه آن طور که وعده و وعید داده شده عمل نشده است.

وی خاطر نشان کرد: برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی طرحی را آماده کرده‌ایم که براساس آن، رانندگان بتوانند صبح خودروی فرسوده خود را اسقاط کرده و تا شب خودروی جدید را تحویل بگیرند و امیدواریم مسوولان حداقل برای سرعت یافتن روند نوسازی تاکسی‌ها زمینه اجرای این طرح را فراهم کنند.

تیموری کرمانی گفت: خروج تاکسی‌های فرسوده با عمر بیش از ۱۵ سال باید در اولویت قرار گیرد و در مرحله بعد تاکسی‌های با عمر بیش از ۱۰ سال و خودروهایی که استاندارد لازم برای تاکسی بودن را ندارند، مانند پیکان حتی با عمر کمتر از ۱۰ سال باید از رده خارج شوند.