خبرگزاری فارس- معاون اقتصادی و امور صنایع وزیر صنایع از مصوبه اخیر کمیسیون اقتصادی دولت برای افزایش هزار میلیارد تومانی سقف اعتباری ایران خودرو خبر داد.

افشین روغنی با بیان این مطلب اظهار داشت: بحث بدهی خودروسازان به صورت ویژه توسط وزارت صنایع پیگیری شده و در جلساتی که داشته‌ایم، تولیدکنندگان عنوان کردند که برای حل مشکلات خود نیازمند دریافت تسهیلات بیشتری از بانک‌ها هستند در حالی که سقف اعتباری شرکت‌ها اجازه انجام این کار را نمی‌داد.

وی افزود: هفته گذشته برای حل این مشکل یک مصوبه از کمیسیون اقتصادی دولت گرفته شد که بیشتر مشمول ایران خودرو است و به این ترتیب برای دریافت تسهیلات بیشتر بانکی، سقف اعتباری این شرکت هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه منتظر ساز و کار نهایی اجرای کار و ابلاغ این مصوبه هستیم، گفت: شرکت ایران خودرو موضوع پرداخت بدهی‌اش به سیستم بانکی را به طور جداگانه پیگیری می‌کند تا با پرداخت مبلغی از آن، بقیه بدهی این شرکت قسط بندی شود.

روغنی تاکید کرد: ایران خودرو تسهیلات حاصل از مصوبه کمیسیون اقتصاد را برای انجام فعالیتهای جاری خود دریافت می‌کند و مسلما اولین اقدام در این زمینه، پرداخت بدهی قطعه‌سازان خواهد بود.