به گزارش روابط عمومی پارس خودرو- مدیر استراتژیک و توسعه مدیریت پارس خودرو گفت: اصلاح الگوی مصرف و بهره‌وری سازمانی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای حاصل از بررسی شاخص‌های کلیدی عملکرد است. میر عرب در حاشیه سمینار بررسی شاخص‌های کلیدی عملکرد در صنعت خودروسازی اظهار داشت: با توجه به اهمیت حرکت به سمت رفع چالش‌های جهانی و استفاده از تجربیات کمپانی‌های عظیم خودروسازی و صنعتی بزرگ جهان، روند بررسی این شاخص‌ها از سال ۱۳۸۷ در شرکت پارس خودرو آغاز شد و با توجه به بازخوردهای مثبت این روند و همچنین اثرات بسیار مناسب KPI در راستای اصلاح الگوهای مصرف، از ابتدای سال ۱۳۸۸ به صورت جدی و مستمر در حال تدوین و پیاده‌سازی است. وی افزود: سمینار بررسی شاخص‌های کلیدی عملکرد در صنعت خودروسازی برای اولین بار در ایران و با اهدافی مانند مرور رویکردهای گذشته و تطبیق آن با رویکرد‌ها و برنامه‌ریزی‌های در حال تدوین، بالا بردن سطح دانش و مهارت مدیران ارشد، میانی و تسهیل‌گران KPI و تمرین برنامه‌ریزی و اجرای صحیح و عملیاتی برنامه‌های از پیش تعیین شده برگزار شده است.

مدیر استراتژیک و توسعه مدیریت پارس خودرو با اشاره به این که KPI به هیچ عنوان مبتنی بر یک فرد نیست و نیازمند یک کار تیمی و همه جانبه از همه دستگاه‌های یک سازمان است، گفت: KPI حلقه واسطی بین فضای استراتژیک و برنامه ریزی هر سازمان و فضای عملیاتی آنهاست و عدم وجود KPI باعث عدم هماهنگی در حلقه‌های واسط، عدم هماهنگی کلی و اتلاف منابع می‌شود.

میرعرب افزود: با توجه به اهمیت استفاده از دستاوردهای پژوهشی در صنایع، علی‌الخصوص خودروسازی، به زودی دستاوردهای مستند استقرار نظام KPI در شرکت پارس خودرو در اختیار صنایع برتر کشور قرار خواهد گرفت.