گروه خودرو- دیروز در بخش اول بررسی خودروهای ۱۵ تا ۲۰میلیون تومانی بازار کشور به سمند سورن، LX و پژو پارس پرداختیم و امروز نیز دیگر اعضای این محدوده قیمتی میهمان ستون حق انتخاب ما هستند که.... در این بین ابتدا به سراغ پژو ۲۰۶ می‌رویم. این محصول ۳ نماینده در محدوده قیمتی ۱۵ تا ۲۰میلیون تومان در بازار خودرو کشور دارد که ۲۰۶ هاچ‌بک تیپ ۶ آن از موتوری ۱۶۰۰ سی‌سی بهره برده و به واسطه آن ۱۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این خودرو از استاندارد یورو ۳ برخوردار است و می‌تواند با آن ۱۹۰ کیلومتر در ساعت گاز داد و در ۴/۱۱ ثانیه نیز به شتاب صد کیلومتر رسید.

۲۰۶ تیپ ۶ خودرو نسبتا کم مصرفی به حساب می‌آید به نحوی که در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی ۱/۷ لیتر بنزین سوزانده و در سیکل شهری و بزرگراه نیز، مصرف سوختی به ترتیب ۹/۹ و ۵/۵ لیتر درصد کیلومتر دارد. این محصول خودرویی ۴ دنده اتوماتیک بوده و از ترمز ضدقفل (ABS) و همچنین کیسه هوا برای سرنشینان جلو بهره می‌برد.

۲۰۶ تیپ ۶ دارای قیمتی برابر با ۱۸میلیون و ۸۰۰هزار تومان در بازار است.

از تیپ ۶ که بگذریم به مدل‌های صندوق‌دار پژو ۲۰۶ می‌رسیم. V۹ و V۸ هر دو از موتوری ۱۶۰۰ سی‌سی با توان ۱۱۰ اسب بخار قدرت بهره می‌برند، این در حالی است که گیربکس V۹، اتومات به حساب می‌آید، اما V۸ گیربکس معمولی دارد. هر دو مدل، استاندارد یورو ۴ را پاس می‌کنند، اما V۸ مصرف سوخت کمتری در مقایسه با V۹ دارد؛ به نحوی که این خودرو در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی ۷ دهم لیتر بیشتر بنزین می‌سوزاند. V۸ همچنین در هر صدکیلومتر سیکل شهری و اتوبان نیز به ترتیب مصرف سوختی برابر با ۸/۸ و ۴/۵ لیتر در صد کیلومتر دارد. این در حالی است که V۹ در بزرگراه ۸/۵ لیتر و در شهر نیز ۱/۱۰ لیتر بنزین می‌سوزاند. با این خودرو می‌توان تا ۱۸۹ کیلومتر در ساعت پدال گاز را فشرد، اما V۸ تجربه سرعت ۱۹۳ کیلومتر در ساعت را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. V۸ همچنین یک و دو دهم ثانیه زودتر از V۹ به شتاب صد کیلومتر می‌رسد. هر دو مدل از تجهیزات ایمنی مانند ترمز ABS و ایربگ بهره می‌برند. این در شرایطی است که هم اکنون V۸ با قیمت ۱۶میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد، اما V۹ قیمتی برابر با ۱۸میلیون و ۸۰۰هزار تومان دارد.