واحد مرکزی خبر- بحران اقتصادی آمریکا، کانون خودروسازی این کشور را به شهر ارواح تبدیل کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، ورشکسته شدن صنایع خودروسازی آمریکا سبب شده است ساکنان شهر دیترویت که قلب صنعت خودروسازی آمریکا به شمار می‌رود با مشکلات زیادی مواجه شوند.

دیترویت به شهر ارواح تبدیل شده است. این درحالی است که رییس‌جمهور آمریکا در تلاش است با تزریق پول به صنعت خودروسازی آمریکا، به کمک آن بشتابد. ساکنان شهر دیترویت پس از بیکار شدن شهر و خانه خود را رها کرده و گریخته‌اند. شهر دیترویت در قلب دنیای نظام کاپیتالیستی غرب به شهری تبدیل شده است که خرابه‌های مختلف خانه‌های مردم کاملا در آن مشهود است.

این درحالی است که پیش از آغاز بحران اقتصادی در آمریکا دیترویت از رونق بسیاری برخوردار بود. با آغاز بحران اقتصادی از هر سه فرصت شغلی یک فرصت از بین رفته است. نتیجه این وضعیت، بیکاری گسترده در دیترویت است.

درواقع، همه ساکنان دیترویت به گونه‌ای به صنایع خودروسازی این کشور مرتبط هستند و ورشکسته شدن این صنایع، برای ساکنان دیترویت بسیار پرهزینه بوده است. بازنشستگان صنعت خودروسازی آمریکا نیز از این بحران در امان نبوده‌اند، به‌طوری‌که با ورشکستگی شرکت‌هایشان آنها مجبورند هزینه‌های بیشتری را برای تامین خدمات درمانی خود پرداخت کنند.

چشمان اشک بار کارکنان سابق شرکت‌های بزرگ خودروسازی آمریکا گویای واقعیت زندگی آنها در شرایط بحرانی کنونی است.